22 saker om mig som liten

22 saker om mig som liten. 
Jag har tråkigt. 

1. Jag hade jättekrulligt hår
2. Jag hade värlends basröst
3. Jag sa "r" med halsen, vilket lät ännu värre med tanke på min basröst
4. Jag var kär i Martin Svensson (U know.. "Yeah yeah, wow wow")
5. Jag hade bättre humor, och var smartade än de flesta i min ålder
6. Jag lärde mig skriva och läsa väldigt tidigt
7. Ända sedan jag kom ut ur mammas mage har jag tjatat om en hund..
8. ...jag fick en, 11 år senare
9. Jag hade ingen bästa kompis, och har aldrig haft, eftersom jag tycker det är sjukt töntigt att dela in sina kompisar i fack. Men visst finns det kompisar som står mig mer nära.  
10. Jag var livrädd för clowner. Eller, faktiskt alla uklädda personer
11. Jag hade en väldigt bra uppväxt
12. Jag hade min första pojkvän när jag var 6 år..
13. ..det varade 1 dag.
14. Jag hade varit ihop med alla killar i min "klass" när jag var 6 år.
15. Jag älskade när min förskolelärare berättade en saga om ett troll som hette Trollis. (Som hon kom på själv)
16. Jag brukade stå vid en väg och kasta ut en sten på den, sen sprang jag ut och hämtade den.  Jag fick egentligen inte vara på vägen, så jag låtsades att jag bara skulle hämta "min" sten, som jag "råkat tappa" på vägen.
Detta var alltså spänningen i mitt liv.
17. Jag var rädd för katter. (Jag är mer rädd nu, dock.)
18. Jag önskade mig alltid samma sak i julklapp när jag var jätteliten. En "målarväska" ifrån BR, med pennor och pennvässare osv, och jag fick det varje år. Jag visste väl inte vad som fanns att välja på.
19. Jag var livrädd för tomten. Vi har film på när jag står och bakar lussebullar, och pratar om tomten. "Tomten höve inte koma! Han sove. Bo i kogen." Samtidigt ville jag väldigt gärna åt julklapparna han gav oss.
20. Första gången jag svor var när jag skulle ge en komplimang till min mamma som stod och sminkade sig i badrummet. Jag gick in och sa; Mamma?
Mamma: Ja?
Jag: Föfan va fejn du e (med min breda jönköpingska och basröst)
21. På samlingarna på dagis satt jag jämte snor-Johan. Han hade alltid grönt snor i hela näsan, och jag satt alltid och tittade på det.
22. Jag var kossa i en pjäs vi hade på dagis. Huvudroll, faktiskt. Glömmer aldrig de jävla spenorna.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin