Det är märkligt hur en bra bok kan förtrolla dig.

Herregud vad seg man blir utav att bara göra ingenting.
Igår mådde jag skitdåligt hela kvällen. Det började väl komma igång lite innan kickboxningen, som var vid klockan 18:00. Efter det gick det bara neråt. Usch. Kände mig febrig osv. Samma känsla hängde kvar i morse när jag vaknade. (Eller.., ja, lunch kanske jag borde säga. Klockan var över 11). Så jag la mig i mina föräldrars svala sovrum med en bok i min hans och läste.
Och läste.
Och läste.
Sedan åt jag lite chips, nyttig som jag är.
Och sedan läste jag lite till.
Och vips, så var 300 sidor som bortflugna. Och jag hatar det. För boken är så bra, och jag vill inte att den ska ta slut.

Boken jag läser heter "När jag hör din röst" och är uppföljaren av succéromanen "Om jag kunde drömma" som handlar om Bella, och hennes omöjliga kärlek till Edward, som visar sig vara vampyr.
Visst, jag vet vad de flesta utav er tänker. Men Stephenie Meyer, författaren, skriver så otroligt bra, så jag börjar gråta så fort de kysser varandra i boken, och det är inget löjligt snack som att vampyrer sover i kistor osv. Hon har tänkt på allt, och den är verkligen att rekommendera! Och just det! Den går på bio nu! "Twilight", om ni vet vilken det är. Jag ska helt klart se den.
För dig som är intresserad av att läsa boken/böckerna så är ordningen;
1. Om jag kunde drömma (Eng: Twilight)
2. När jag hör din röst (Eng: New moon)
3. Ljudet av ditt hjärta (Eng: Eclipse)

Iallafall. Det är märkligt hur en bra bok kan förtrolla dig. Jag kan inte sluta läsa. 
Men så är jag sån också. När jag väl har börjat läsa en bok jag tycker är bra, då läser jag. Så fort jag får en stund över; på- och i väntan på bussen, håltimmen i skolan osv. I december förra året läste jag ut sammanlagt 12 böcker. Slå det om ni kan! Jag stressläser inte eller något, jag läser för att jag älskar det.
Jag köpte "om jag kunde drömma" för tre dagar sedan. Jag läste ut den i förrgår. Igår fick jag "när jag hör din röst" utav mamma, och jag är nästan klar med den idag. Och båda böckerna är runt 450 sidor långa.

Haha, herregud alltså.

Fy sjutton vad jag babblar på om helt ointressanta saker! Det får inte börja bli en vana nu..
Jaja. Jag är trött, jag skyller på det. Godnatt, godnatt!

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin