När fantasin är slut

För mig är det väldigt svårt att bara sätta mig ner och skriva något bra, något läsvärt. Det har det alltid varit. Jag måste vara väldigt insatt i något, eller har intresse för det, för att jag ska få idéer om tankar som jag sedan kan skriva ned. Det är bla. därför jag har varit så otroligt dålig på att hålla mina tidigare bloggar aktiva. Jag kan komma på något jättebra att skriva om, med tankar och idéer jag känner att jag vill dela med mig av. Men sedan kan det ta flera dagar, veckor, och till och med månader innan jag kommer på något sådär riktigt intressant som får tankarna och fantasin att flöda.

Det är väldigt viktigt för mig att skriva så att det fångar andras intresse. Eller när de kan sätta sig in i det jag skriver, när de känner igen sig, när de håller med. Eller tvärtom; när de kanske har sin helt egna syn på det hela, som de delar med sig av till mig. Det är då jag känner att jag fått till en bra text. Någon som är värt att läsa, värd att kommentera, värd att sägas emot, eller värd att hålla med om.  

Just idag är en såndär dag då jag egentligen inte har något alls att skriva om. Jag sitter på min svenskalektion och skriver om att jag inte kan skriva. Hur intressant är det på en skala..?


Kommentera gärna
Postat av: MOA

Personligen tycker jag att det är väldigt intressant att läsa om vad andra tycker och tänker.

Alltså tycker jag att alla dina inlägg är väldigt bra och du skriver på ett sätt så man bara vill fortsätta läsa.



Förresten, ska texten när man skriver en kommentar vara vit? Det är lite jobbigt att inte se vad man skriver utan att man måste markera för att se. Du kanske borde ändra på det?



TAKE CARE

2009-11-14 @ 09:48:33

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin