STOCKHOLM

Jaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa ja. Nästan en vecka har gått sedan jag laddade upp bilder, har ni saknat mig?

Tisdags: Gick upp klockan 05:00 och började packa ner de sista grejerna för Stockholmsresan, spännande! Åkte ner till skolan där jag träffade de andra små söta barnen från min söta lilla klass, och vi pratade lite om helt ointressanta saker, som när vi hade gått upp osv. Antar att vi alla var för trötta för att komma på någon intressant att prata om.
Göran kom, och vi sprang på bussen och satte oss någonstans i mitten. (Jag ville egentligen sitte längst fram, men Göran vägrade. Mummel..)
Våran busschafför var verkligen supertrevlig!

 

Inte.

 

"Jaha, som ni kansk märker så finns det SÄKERHETSBÄLTEN vid varje säte. Dom ska vara PÅ, för eran egen säkerhet."

 

Inget speciellt otrevligt med det, sötnosen är ju bara rädd om oss barn.

Men efter ca 10 minuter reser sig Johan upp och ska hämta en sak hos någon annan i bussen.

 

 

"FATTAR DU INTE? VETU, SNART TÄNKER JAG TVÄRNITA, SÅ DU FLYYYGER FRAM, IN I FÖNSTRET, DÖR, OCH VÄGER TVÅ TON"
(Han verkade lite förvirrad och tog allt i fel ordning, typ.)


Meeen som sagt, sötnosen var ju bara rädd om oss.

 

Vi kom iallafall fram till Stockholm, där vi först gick på stan i några timmar, sedan gick vi till riksdagen. Vårann guide var en medelålders homosexuell man med backslick och tajta läderhalsband. Nice. Kvävda skratt spred sig när lilla Evelina frågade varför han bara valde pojkar när han med våran hjälp skulle visa hur det gick till i riksdagen. (Som vi för övrigt gick igenom i sjuan)

 

Efter detta gick vi till Hallwylska muséet, där våran guide var en liten kopia utav teskedsgumman, som hela tiden sög på en halstablett och gick med näsan i vädret. VI fick absolut inte röra någonting. Inte ens peta. Töt.

 

Sen var det dags för middag. Vi gick till någon resturang som jag inte kommer ihåg namnet på, där jag, Göran, Lilleman, Evelina, Rebecca och Kajsa satte oss vid ett bord mitt i smeten och hade trevligt. Jag, Becca och Göran dog några gånger, kommer dock inte ihåg av vad. Någon av er som komer ihåg något roligt vi pratade om? Smsa ditt svar till 722333, (50 kr/sms, som vi också kommer dra en gång i månaden, och hur du än gör kommer du inte kunna säga upp avtalet, ha-ha!)

 

Sen vare dags för Cosmonova, (Eller Casanova, som förvirrade Göran sa) där vi skulle se filmen Seamonsters. Jag skrek som en liten gris några gånger, och blundade då och då, trots att jag redan sett filmen en gång.

 

Efter det åkte våra kära klasskamrater hem med buss, medans jag och Göran tog en taxi till Kungsholmen, där vi spenderade natten i en mysig lägenhet.


Har jag glömt något?

Och vill ni höra om Onsdagen med?


Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin