R.I.P.

http://www.youtube.com/watch?v=xHsflvcMn6E

Sophie Lohede. 93:a.
Gick på Rosenlundsskolan.
Självmord.


Det är allt jag vet. Jag kände henne inte, jag visste inte vem hon var. Men jag har vänner som gjorde det, som kände henne.
Sånt här får en att tänka så fruktansvärt mycket. Vad får en 15-årig tjej att vilja ta sitt liv,
och varför fick dessa saker hända? Det krävs mycket för att en människa ska överväga självmord. Det krävs ännu mer för att slutligen begå det.
Var det ingen som såg hur dåligt hon mådde?
Och om någon gjorde det - hur kan man låta någon sånt här hända?

Sånt här berör nog alla, och förutom familj och vänner, så tror jag att de som berörs mest är de som själva varit där. Som haft tankar, som kanske t.om. försökt.
Det värsta för mig, det är att tänka att det där likaväl kunde varit jag, fast för lite mer än ett halvår sedan. Folk kunde suttit precis som jag, och tänkt precis samma tankar. Frågat precis samma frågor -och precis som jag- aldrig riktigt fått något svar. Jag har kommit ur det svarta hålet nu. Jag önskar hon hade hunnit göra det.

Var bara tvungen att skriva av mig. R.I.P.


Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin