Ett helt år äldre, hur känns det?

Grattis, grattis, grattis, Emma. Nu är du 16, hur känns det?
Låt mig blunda några sekunder och bara känna  hur det känns att vara ett helt år äldre.
...

Wow.
Det känns inte ett jävla skit.
Vilken flopp! Ett helt år äldre och ingenting är annorlunda. Betyder det att jag kommit in i den där cirkeln - den där åldern- då man bara åldras utan att det egentligen är någon skillnad. Siffror som egentligen inte utgör så jättestor skillnad bara för att du plussar på det med ett eller två. Ett år äldre, ett år närmare döden. Hipp hipp hurra!
Men skärp till dig, Emma. Du är ju bara 16, för fan!
Ja, vad håller jag på med? Besvikelsen över att skillnaden inte är märkbar får mig att balla ur. Jag har drömt om att fylla 16 ändå sedan jag var 9. Låter fruktansvärt ironiskt, doesn't it? Men lite allvar ligger det faktiskt i det. 16 har alltid varit som min s.k drömålder, och det har alltid känns som om det är en evighet kvar innan  lördagen den 18:e april 2009, plötsligt blir söndagen den 19:e och jag offecielt blir 16 år.
Fy sjutton var du tänker mycket Emma, jag hänger inte med för fem öre.
Förlåt.


Men så sitter jag där, lördagen den 18:e april. Klockan är 23:59. Om en minut blir jag 16. Vart är pirret?
Klockan slår över till 00:00, och jag tar en titt på mitt nick samtididgt som jag postar ett inlägg.
"ASNAJS, 16 år, säger:
Grattis till mig"
Jaha, det var det. Nu är jag 16.
Ett mail dyker upp i mailboxen och önskar mig en bra födelsedag.
Jag inser sedan hur sorgligt inlägget jag postade egentligen är. Får en vision om hur jag sitter helt ensam på en stol i mitten av en stor, tom sal. En partyhatt som hänger på sned, och en livlös röst, som tycks komma från mig själv, viskar; "grattis på födelsedagen, Emma".
Jag börjar skratta.

Grattis på födelsedagen, Emma. Nu börjar ditt liv.


Kommentera gärna
Postat av: Köp & Sälj

Hej! Kika in på min Köp & Sälj blogg om du hittar något av intresse, givetvis till bra priser :) Har du något du själv vill sälja? Då kan du också få annonsera (givetvis gratis), kika in på bloggen och se hur du gör :) (kopochsalj.blogg.se) Ha en bra kväll!

2009-04-20 @ 16:44:36
URL: http://kopochsalj.blogg.se/
Postat av: Amanda

GRATTIS IGEN EMMA :DDDDDDDDDd

2009-04-21 @ 20:07:39

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin