Disney, älskade Disney

Jag är så löjligt kär i alla gamla disneyklassiker, och låtarna är ju helt underbara. Filmmagi i allra högsta grad, till skillnad från skiten som görs nu för tiden.
Barnprogrammen t.e.x som görs nu är, om ni frågar mig, urusla. De är dåligt gjorda och allting är bara så himla.. överlöjligt. Nej.

När jag får barn ska jag låta dem växa upp med alla dessa klassiker som jag växt upp med. Skönheten och odjuret, Snövit, Askungen, Aladdin.. ja, ni fattar.


Här är en låt från "Ringaren i Notre Dame" som ger mig rysningar så fort jag hör den. Jag bara älskar början.

"Har sett dom ofta här,
och undrat vad det är,
för speciellt med kärleken.
Dom har jag sett haft ljus omkring sig,
det strålat som ett himmelskt sken.
Och jag har önskat då,
att jag fått känna så,
och drabbats av förälskelse.
Men ingen som ser ut som jag gör,
kan drabbas av ett himmelskt sken"


Kommer ni ihåg?

Kommentera gärna
Postat av: Milla

Herkules är ju ändå bäst av alla.

2009-08-29 @ 11:49:49
URL: http://fleurdecassis.blogg.see
Postat av: EMMA

Håller med dig!

Vad är det för jävla program de sänder på Disneychannel egentligen, ett försök att smutsa ner klassikerna? usch, sånt gillas inte !

2009-08-29 @ 16:39:01
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin