Erebruuuue


Nu är jag hemma från Örebro (Frizon/Björn). Det har varit mysigt och roligt!
De första två dagarna in Erebruuuu spenderades hemma i Björns lilla lägenhet. (Den är egentligen för liten för att ens kallas lägenhet, men jag vet inte vad jag ska skriva annars.)
Min förkylning var väl precis påväg att gå över, så den passade på att köra på rejält i slutet.
Inte kul alls.
Men vi hade det mysigt ändå.

På fredagen åkte vi (jag och Björneponken) till Frizon. Det var jättekul att träffa mina älskade vänner, åh vad jag har saknat er!
Själva festivalen var lagom rolig; jag åker nog inte dit nästa år.
Men jag hade jättekul med the gang! Fick mig flera riktiga asgarv. Speciellt när Mandie Candie och jag låg ensamma vid husvagnen på en stor madrass och tävlade om vem som sköt iväg den andra längst.
(Nr 1 låg med överkroppen på madrassen och underkroppen utanför, Nr 2 hoppade på madrassen så Nr 1 flög iväg)
Det var skitkul, men killgänget som satt och åt precis vid oss måste tyckt vi var dumma i huvudet.
Aja, vem bryr sig?

På lördagen hade Oscar, Moa, Hanna och Mandie Candie korvparty. De stekte massa choritzo och prinskorv och åt för glatta livet. Bredvid satt jag och petade i mina spagettiringar i tomatsås.
Lyckades i alla fall tigga till mig några prinskorvar att doppa i den allderles för söta såsen.
Moa hade suttit i tjugo minuter och tjatat om att hon ville hälla ut allt vatten över huvudet på mig, och tillslut måste frestelsen har blivit för stor. Jag blev dyngsur.
Men jag var inte sen att hämnas. Jag tog mitt glas och slängde rakt i ansiktet på Moa, som skrek som en gris.
Vi fnittrade som två småflickor när vi plötsligt fick syn på Mandie Candie som låg och solade på en utav madrasserna. Det tog inte mer än fem sekunder innan hon också var dyngsur.
Och sen var kriget igång.
Jag och Moa greppade varsing 2-liters flaska och skyndade oss för att fylla på.
När vi vände oss om stod Mandie där med en full 5-liters dunk och log läskigt mot oss.

Kriget höll på i ungefär 20 minuter, och i slutet var vi alla lika blöta som om vi duschat med kläderna på. Men roligt var det, haha.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin