Glädjespridaren

Idag vaknade jag av att mitt ben snuddade vid något ulligt. När jag trött tittade upp satt Algot i min säng och tittade ut över rummet.
Han har aldrig hoppat upp i min säng frivilligt, så det var faktiskt rätt kul och jag blev glad.
När jag sedan la ner huvudet på kudden igen kände jag hur Algot la sitt på min höft, sen suckade han djupt (som han gör när han är riktigt avslappnad) och slöt ögonen.
Fina, underbara, mysiga hund.
Jag försökte somna om, men det gick inte. Istället gick jag och tvättade bort gårdagens smink som fortfarande satt kvar (fy, Emma!) och gick och satte på musik på datorn.
Algot tittade på mig när jag satte mig på datastolen, hoppade ner, och gick istället och la sig under mitt skrivbord vid mina fötter.

Så himla gulligt! Den hunden vet verkligen hur man sprider glädje, bara genom såna små saker.


Frightened Rabbit - Poke

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin