Slumdog millionaire

Såg precis klart Slumdog millionaire, och det var något utav det bästa jag sett. Jag rekomenderar den verkligen!
Var fylld av så sjukt mycket olika sortes känslor efter filmens slut att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.

"Slumdog Millionaire berättar om en ung muslimsk man från slummen i Bombay som ställer upp i den indiska versionen av frågetävlingen Vem vill bli miljonär? ("Kaun Banega Crorepati") och som överträffar människornas förväntningar, vilket väcker misstankar hos programvärden och hos de brottsbekämpande myndigheterna om fusk. Jamals liv berättas i omväxlande flashbacks allteftersom han försöker förklara hur karma ledde honom till att vinna tävlingen."
(Wikipedia)


r

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin