The 8

Göran och Mandie Candie kom hit vid åtta, och vi fixade in alla grejer som skulle in i husvagnen.
Vid tio hämtade vi kära Cicci på stationen.
Jag blev sur - hur söt får en människa vara? Och jag som inte känner mig annat än ofräsch (27/7).
Dessutom hade hon åkt tåg i sju timmar. Man får inte vara söt då. Det är fan inte rättvist.

I vilket fall..
I bilen började Mandie prata om att hon hade krupp när hon var liten. Tillslut kom det fram att Göran trodde det var ett annat namn för 'kolera'. Smart som hon är säger hon sedan;
- Hehe, tänk om man fick kolera, och så dog man. Sen visade sig att det inte var kolera, utan krupp!
Man kunde nästan höra blickarna hon fick från övriga som satt i bilden - inklusive min mor.
 
Direkt när vi kom hem satte vi oss och åt, och genast började en het diskussion mellan mig om Mandie ang. ordet "proviantera". Mandie försökte om och om igen förklara för mig och Göran vad som menades.
"Men asså, om du provianterar, är du då en proviant?"
Så höll vi på i typ en kvart innan Mandie (som för övrigt höll på att sprängas) lyckades förklara för oss hur läget var.

När vi var klara gick vi in i husvagnen, drog fram all snacks och satte på Kap Bambino på högsta volym.
Göran och jag slängde oss ut ur husvagnen och började dansa för fulla muggar (uttrycket<3) till låten "Save" och "New breath". Det såg förjävligt ut, men var samtidigt förjävla roligt.
Vi blev skaparna till några nya moves, så som "CRAZY", "The 8/Åttan" och "CP-dansen". (Vilka fina namn, va?)
Jakob kom ut och tittade någon minut innan han gick in igen och mumlade något om att vi säkert hade druckit.
Bara för att han inte kan ha kul utan alkohol.

Efter en bra stunds dansande gick vi återigen in i husvagnen. Där tog vi fram våra mobiler och ringde Heta linjen. (klassiker!) Vet inte hur många omtagningar Göran fick göra innan hon kunde skicka iväg det inspelade meddelandet som var tänkt att få alla kåta medelålders män där ute att.. "nappa" som Göran själv uttryckte det.
Efter åtskilliga misslyckanden hoppade jag in, och vi blev istället "två 20-åriga tjejer från Stockholm", som sökte efter någon trevlig kille att snacka med i åldern 20-35.
Det tog inte mer än en minut innan vi fått svar.
"Aaaw.. så om jag är 37 då, är det helt kööört för mig? Åh nej... Vad ledsen jag blir..."
Jag, Göran och Cecc dog, eftersom killen faktiskt var helt seriöst.
Vi svarade.
"Vi kan göra ett undantag för dig, hihi"
Inom någon minut fick vi detta svar, som vi faktiskt kände att vi var tvugna att ladda upp;



Mysigare kille får man leta efter, mums!


Efter det blev det lite mer dans. Göran stod för showen.
Här kommer ett fint litet kollage med de vackraste bilderna.
Skriver mer senare.



Kommentera gärna
Postat av: EMMA

Hahah, härlig snubbe!

Fina bilder ;D

2009-08-17 @ 22:27:08
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin