Dirty Diana och papp-cigarrer

Grillkväll med Mandie Candie, Göran, Oskar och Koffe ikväll.
Det var både mysigt och roligt!

Cicci och jag greppade cyklarna och cyklade ner till kanotklubben, där vi möttes av Göran som satt och sniffade hårspray.
Efter en stund kom också Mandie, och hon och Göran började försöka få igång engångsgrillen.
Efter ca. 20 minuter gick det äntligen. (Rekord!)
Mandie och Göran började grilla sina korvar medans jag och Cicci satt och åt chips och tittade på.
Jag hade varit korkad nog att köpa en pizza som jag och Cicci skulle grilla.

- Men Emma.. pizza? Det går väl inte att grilla?
- Jo-o då! Det har jag gjort innan!

Det hade jag inte.
 
Likadant sa Mandie.
Och Göran.
Och Oskar och Koffe.

- KAN NI HÅLLA KLAFFEN? MAN KAN GRILLA PIZZA!

Det kunde man inte.
Den blev helt svart undertill och iskall ovanpå.
Skitäckligt.
Men vi åt ändå.

- Nu när vi har köpt den här jävla pizzan ska vi fan äta den. ÄT CICCI!
- Men..
- NU!

Efter att vi tvingat i oss hela pizzan satt vi och sitt-dansade till Kap Bambino och stoppade marshmallows under läppen så att vi såg ut som lastbilschaffisar. Mandie tog min hand och presenterade sig som göteborgar'n Håkan - jag som Ronny. Sedan ändrade jag mig, virade min halsduk runt huvudet och sa att mitt namn var Omar.
Efter det gjode vi papp-cigarrer och rökte. Vi rökte inte dem på riktigt såklart. Jag och Mandie testade dock att ta ett bloss, det slutade med en fruktansvärt hostattack.
Vid kvällens slut blev jag och Mandie partysugna och började dansa och mima till Dirty Diana. Varken jag eller hon kunde egentligen texten, så vi mimade "melon" om och om igen tills refrängen kom.
Cicci höjde på ena ögonbrynet och tog upp mobilen för att filma. (Tyvärr blev det ingen film eftersom det var för mörkt.)

Kvällen slutade med att alla åkte hem, och mamma kom och hämtade Ciccis cykel, eftersom det var punka på den, och skjutsade hem henne. Jag fick cykla ensam. Jag såg det som ett ypperligt tillfälle att få lite extra motion, och cyklade på som om det inte fanns någon morgondag.
..Och jag hann hem före mamma och Cicci!

Kommentera gärna
Postat av: EMMA

Haha, så jäkla sköna ni verkar ;D

2009-08-23 @ 16:55:41
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin