V.ä.n.n.e.r LÅNAR VARANDRA PENGAR NÄR DE BEHÖVER


Nyss hemkommen från stan där jag träffat Göran, Felicia, Hanna, Rebecka och Amanda.

Jag har varit så fruktansvärt trött idag. Höll faktiskt på att somna på historielektionen, och det är inget jag bara säger. Var jävligt pinsamt. Satt med kinden lutat mot ena handen och märkte hur ögonen gång på gång slog ihop. Det hände att jag inte ens orkade öppna dem efter de gjort det, så jag satt och blundade i en halvminut innan jag fick ge mig själv en slap på kinden för att vakna till. (Dock till ingen nytta.)
Annars var det en bra dag!

Förutom i morse, då jag blev förbikörd utav två jävla bussar. De gjorde inte ens ansats till att sakta ner. Jag blev så jävla sur. Två bussar.
Och nu skulle jag komma försent till datakunskapen. (Min första, dessutom).
Jag smsade pappa, och han ringde faktiskt till JLT (Jönköpings länstrafik) och sa att det måste bli en ändring; det är nämligen inte första gången detta händer.
Eftersom bussarn där jag bor inte går in till stan så ofta så var jag inte på plats i skolan förens en halvtimme efter att datakunskapen börjat. Jag var sur som ett bi. Mest för att jag skulle få frånvaro.
Men precis när jag skulle börja leta efter salen vi skulle vara i så såg jag hela min klass komma mot mig. Det hade inte blivit någon lektion eftersom läraren inte dök upp.
Yay!

Efter skolan träffade jag som sagt Göran, Felicia, Hanna, Rebecka och Amanda, och vi bestämde oss för att äta något på Claras. Jag var så sjukt hungrig eftersom hade tidig lunch idag.
Jag gick för att kolla mitt saldo, men när jag klickade på "kontouppgifter" tog bankomaten mitt kort! Jag fattar ingenting, jag slog ju inte fel kod eller något?
Ska ringa upp till Nordea och fråga vad sjutton som hände.

Där stod en i alla fall en snopen och vrålhungrig Emma, utan pengar.

Jag visste egentligen att det inte var någon idé att fråga mina "VÄNNER" om jag kunde få låna pengar, för de skulle bara säga nej. Jag är nämligen inte jättebra på att lämna tillbaka saker i tid..

Men jag var så sjukt hungrig, så jag bestämde mig för att försöka ändå.
Göran: Jag har inga pengar..
Felicia: Jag måste ha dem senare idag..
Amanda: Nej.
Becka: Över min döda kropp.

Fuck you all :(

Jag ringde papi och förklarade den hemska situationen. Han sa att han skulle plocka upp mig efter jobbet så vi kunde åka och äta något.

Felicia kan förresten få lite cred, för när vi sedan gick till McDonalds (fetton) så fick jag faktiskt låna 20 kr. Eftersom jag och papi skulle äta om någon timme så köpte jag bara en dricka.


Nu sitter jag här och känner hur tröttheten vällde över mig igen. Jag ska nog lägga mig och vila.
Hörs!



(P.S. Vänner, inga sura miner nu. Ni vet att jag älskar er.)

Kommentera gärna
Postat av: EMMA

TOG den ditt bankkort? damn, visste inte att det gick :o

2009-08-29 @ 16:50:24
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin