Ännu en julafton

Bjuder på en helt oredigerad bild som är tagen precis utanför mitt hus.


 

En söt Alicia.

Lite saker jag skrattat åt som fisungen här ovanför har sagt ivkäll:

 

- Emma, vad står det där?
- Det står "God jul"

- Nej, det gör det inte. Det står "God bajs". Nu får du fyra hål i nacken bara för det.

- ..va?

- DU HÖRDE MIG!

 

Alicia (viskar): Emma.. du är bjuden till mitt kalas på lördag.. men ingen annan kan komma.. vi har inte tillräckligt med stolar.

 

- När kommer toooomteeeen hit?

- Han kommer nog snart!

- Men när kommer han!? Jag vill att tomten ska komma!

- Han kommer, lugn bara.

- Men säg åt honom att skynda sig hit, jag vill träffa honom!

- Jag ska be honom skynda sig.

- Men nuuuuu!

- Nemen! Titta där, nu kommer han!

- NEJ!!

 

- Får jag öppna dina paket, Emma?

- Vi kan öppna tillsammans!

- Okej!

- Oj Alicia, vad snabbt du öppnar. Vänta lite, jag hänger inte med.

- EMMA, DET ÄR BARA SÅ ATT NU FÅR DU FAKTISKT HÄNGA MED!

 

----

Och så var ännu en julafton avklarad! Jag fick bland annat en DVD med flera timmars tips på hur man redigerar porträtt som bäst :) Blev jätteglad! Sedan fick jag pengar, presentkort på Carlings, massa mysiga ljus, ett halsband, ett läppglans från Body Shop, ett litet paraply (haha, farmor är så söt - jag tjatar alltid om att vi inte har paraply hemma) och en
5-nummers-prenumeration på en fototidning, yay!
Det var mer, men jag kommer inte på allt just nu, haha.
Alicia och Alva har sprungit runt som tokar efter mig hela kvällen! Alva har precis börjat prata lite mer på riktigt, och hela den senaste delen av kvällen har bestått av att hon sprungit fram till mig, sagt "komme tän!" och sedan sprungit iväg. Så sjukt gulligt. Sedan kom hon fram till mig när jag stod med jacka för att jag skulle ut och tetsa det nya stativet. 
-Emma åka täm? frågade hon och såg faktiskt lite ledsen ut.
-Haha, nej, jag bor ju här!
- Nä.. Komme tän!
Sedan sprang hon därifrån.

Gulliga unge.


Kommentera gärna
Postat av: EMMA

Jag hade nog mest tyckt att att det hade varit jobbiga ungar om jag hade varit du, men nu när jag läser här är det ju hur sött som helst! ;)

2009-12-24 @ 22:03:19
URL: http://ephotograph.blogg.se/
Postat av: Anonym

den första bilden var fin fasst den var helt oredigerad. Det var coolt att det var en gräns med olika färger

2009-12-24 @ 22:04:50
Postat av: frida

ofta oredigerad din bajs unge. god bajs på dig. god bajs. BAJSUNGE.

2010-01-09 @ 18:06:13

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin