Ge mig ett slag på käften

Vad är det med mig? Varför kan jag inte skriva?

Jag.. jag tror det är lite för okej just nu. Kan man skriva så? Får man skriva så? Får man säga att livet är lite för okej?
Saken är den att det ofta är starka känslor som får mig att skriva - och ännu oftare än det känslor som ensamhet, tomhet, hat eller liknande som får igång tankarna, och fingertopparna att träffa exakt rätt bokstäver på tangentbordet, skriva exakt rätt ord och beskriva - ibland nästan lite gömt - hur jag känner mig och vad jag vill.
Men jag känner inget sånt just nu. Jag känner mig inte ensam. Jag är inte arg. Jag är inte ledsen. Och helt plötsligt kan jag inte heller skriva.
Är inte detta märkligt?
Eller "sorgligt" kanske är ett bättre val av ord.

Jag mår alltså för bra för att skriva något bra och träffande.
Fast det är inte helt sant det heller. Jag mår bara inte dåligt, helt enkelt.

Nej.. nu vet jag inte vad jag försöker få fram. Kanske en förklaring till varför min blogg blivit lite tråkig det senaste, eller så är det bara för mig själv jag skriver. Jag vet inte.


Och ett slag på käften borde jag ha, som nästan gnäller över att mitt liv just nu är okej.

Kommentera gärna
Postat av: Frida

Du skriver ju skitbra även fast du inte har några starka känslor just nu! Diggar din blogg så fortsätt skriva :)

2009-12-03 @ 15:53:42
Postat av: milla

Det är faktiskt så för mig också, mår jag "för" okej så blir det inte mycket att skriva ner. Man behöver knappast skriva av sig när man mår bra. Då bara lever man i stunderna och svamlar lite på bloggen. Typ.

2009-12-03 @ 16:07:42
URL: http://fleurdecassis.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin