Jag slog av min egen strömbrytare

Hej hej bloggen, hihi. Idag har jag varit på stan och druckit caffe latte på alla stans fik, och så har jag köpt jättedyra kläder som jag visar upp här så ni ska kunna bli avundsjuka på hur fantastiskt bra jag har det, och hur fantastisk jag är.
Imorgon ska jag träffa Mr. X. Ja, jag säger inte vem det är, det är hemliiiigt, hihihihihih. Seså, bli svartsjuka på honom som får pussa och krama på lilla underbara mig!
Ni älskar mig, jag vet.
Pusspuss!


Nej.
Idag vaknade jag klockan tio och undrade vart jag var. Det tog mig 10 sekunder innan jag förtstod att jag var i mitt rum, och ytterligare en minut att komma ihåg gårdagen.
Och vad gjorde jag innan jag somnade...?
Shit! Pratade inte jag i telefon? Vad var det sista vi snackade om? Hur slutade samtalet? Jag kommer inte ihåg!
Så tog jag upp mobilen och läser smset som jag fått under natten.
   "Du somnade! Ringer dig imorn sweetnose."
 (puss,puss,puss,puss,puss.)

Fullständig blackout. Det sista jag minns var att vi pratade om.. skidor. Sedan är det kolsvart. Somnade jag direkt efter det..?
    "Vi pratade ett bra tag efter det där."
Varför minns jag inte?
Sömnbrist. Min hjärna måste ha stängt av sig själv, och det förstår jag nästan. Jag har inte sovit ordentligt på ett rätt bra tag, och speciellt inte de senaste två nätterna. Har knappt sovit något alls, faktiskt. Men detta har aldrig hänt. Att jag inte kommer ihåg sista timmen/halvtimmen jag var vaken. Usch. Jag måste skärpa mig när det kommer till sov-biten känner jag, annars kommer jag klappa ihop vilken dag som helst.

Anyhow.
Jag vaknade klockan tio, och gjorde mig iordning, skulle ta bussen till a6 och fixa lite saker. Min mobil laddade ur och jag satte den på laddnig och tänkte att jag lägger mig i sängen och vilar ögonen en liten stund medans den laddar.

Två och en halv timme senare väckte pappa mig.
Fan då.

Men det blev bra ändå. Vi stack till a6 tillsammans istället, och sedan åkte vi ner till marknaden i stan och åt.
Eller, ja, han åt. Jag kunde inte. Jag vet inte varför. Fick verkligen inte ner en bit. Har inte ätit någonting förutom lite popcorn på bion.
Ja, pappa och jag gick på bio. Ice age 3, haha. Han surade på mig när jag bokade biljetter till den engelska versionen, och gick in för att byta till svenska. Jag hatar när man gör om filmer till svenska - rösterna är så jävla barnsliga och skämten blir inte desamma - men den var faktiskt rätt okej ändå. Och ja, jag skrattade till några gånger.
Efter det åkte vi hem, och här sitter jag nu och lyssnar på The red jumpsuit apparatus. Det var ett tag sedan man hörde dem. Face down (den aukustiska versionen) rekomenderas!



                                                                                                   En redigerad version av söta Evelina!


Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin