Hata mig, jag hatar mig


Du ler aldrig när jag ser dig.


Dina äckliga läppar.



Trots glaset som är emellan oss

Det finns inget liv i din kropp.
Du bara står där. Borrar igenom mig med din sylvassa blick.



Trots vattenytan som du simmar under
tittandes upp på mig

utan ett ljud formar dina läppar orden
Dina äckliga läppar.

"Jag hatar dig"



Min spegelbild hatar mig.







© Emma Silfver

Kommentera gärna
Postat av: Anna

Jätte fin dikt, du är jätteduktig :)

och otrligt fin bild!

2009-09-02 @ 20:30:15
Postat av: Anonym

Du är otroligt duktig, jag nickar o känner igen mig.

det är svårt det där, det som de kallar livet...

2010-10-30 @ 20:44:07
URL: http://farskvuxen.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin