Haha, seriöst ...

Haha, seriöst nu. Hur orkar ni?

Folk söker sig in på youtube på de band/artister de gillar sämst, och lämnar kommentarer om hur jävla dåliga de är. Att sångrösten suger, låtarna bara är skräp och att artisten ser ut som skit.
Hm.
Ger det er någon slags mental tillfredsställelse av att kommentera hur dålig folk är?
Nu verkar det vara Johan Palm som får ta mest, i alla fall utav svenska folket.
Fattar ärligt talat inte ens varför ni kollar på videos med honom, om ni nu tycker att han är så dåligt. Eller smyger ni med att ni gillar honom, men tror att det är macho att inte göra det? Jag vet faktiskt inte.
Och om jag ska försöka se det från erat håll; varför ge honom så mycket uppmärksamhet om han nu är så fruktansvärt kass? Vem orkar slösa energi på något de inte gillar? (Jävlar vad mycket kommentarer jag kommer få nu. "Men du gör ju det? Bla, jävla bla)
Men bara en grej till; är du så mycket bättre?

Jag är inget fan, och det här handlar självklart inte bara om flickidolen Johan.
Jag vet inte, jag kanske inte ens hade brytt mig om det inte var för att jag vet hur det är, på ett sätt.
Ämnet är nog ganska känsligt för mig.

Och visst, kommentarsrutan är till för kommentarer, och  de behöver ju inte alltid vara positiva.  Men för helvete, ni behöver ju inte endast gå in bara för att berätta för banden/artisten/fansen (som inte kommer sluta lyssna bara för att ni skriver dessa onödiga saker) hur dåliga de/han/hon är. (Och denna lilla onödiga text skriver jag för att undvika folk som ska vara små besserwissrar och påpeka det själva)

Och ni som våldtar det svenska språket genom er usla grammatik - jag får ont i huvudet av att läsa era kommentarer, och om ni vill att något ska ta er på allvar borde ni ta och fundera på att faktiskt vara med på svenskalektionerna.

Haha, seriöst? Hur orkade jag.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin