Det klassiska gamla mattelärar-buset... eller?

Skoldagen har varit okej. Jag var så sjukt trött, och somnade till lite på sista lektionen, som var matematik.
Lovisa och jag satt och pratade om vår tråkiga mattelärare.

- Usch. Hon är så himla tråkig. Jag ska sätta ett snöre i henne och slänga henne på gatan, sen ska jag gömma mig i en buske. När någon sedan kommer för att plocka upp henne ska jag dra i snöret så hon flyger in i busken! Haha, vad awesome jag är. Jag gjorde precis vår mattelärare rolig!
- Jävligt misslyckat, Emma.
- Meeh, jag vet. Skojar ju bara.
- Nej, nej, asså, jag menade att ingen kommer stanna för att plocka upp henne.

Lite taskigt kanske. Eller, ja, det var väl väldigt taskigt. Men det man inte vet om lider man inte av!

Har förresten fått höra söta saker om min nya frisyr och hårfärg idag i skolan. Har faktiskt bara fått väldigt positiva kommentarer, och även om det inte får mig att tycka det se bättre ut så tackar jag.
Saken är den att min frisyr hade kunnat vara snygg om det inte var för att jag har så jävla fult ansikte. Jag säger inte - inte - detta för att jag vill att ni ska skriva motsatsen, jag hatar verkligen mitt ansikte. Det är enormt fult. Jag har stora kinder som blir som äpplen så får jag ler - inte fint. I alla fall inte på mig.
Nej, det här fick mig verkligen på dåligt humör. Usch.

Nej, istället ska jag skriva om att dagen har varit bra i övrigt. Göran och jag ringde Eva och frågade om vi var tvugna att komma på teatern idag. Hon sa att det inte behövdes, så vi sket i det. Vi är ju inte med förens på sida 90 eller något, och vi har precis börjat jobba med manuset. Kul.
Aja. Vi poppade popcorn och satte oss och tittade på New In Town. Den var faktiskt helt okej, vi skrattade flera gånger. Speciellt åt några saker som vi inte trodde inte var meningen skulle hända, men som de tog med ändå. Sånt är alltid kul!
Efter filmen åkte jag hem. Vi firade min mammas födelsedag och mös lite tillsammans med inidsk mat från Tandoori Palace i stan.

Och nu gör jag ingenting. Deppar över saker som kanske inte borde göra mig såhär deppig, men gör det i alla fall.
Den här konstiga hösten får en att tänka så otroligt mycket.
Den här mysiga hösten?
Nej, inte ikväll.
Ikväll är det den där jävla, onödiga hösten.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin