Ironi eller inte ironi, det är frågan

I sminklogen:

Zusanna till Lovisa: Gud vilken fin sminkning!
Lovisa: Åh, tack!
Tystnad

Lovisa:..Eller.. var du ironisk?
Lång tystnad
Zusanna: Jag.. jag vet inte..

Haha. Skrattade ett åt detta på engelskan idag.

Dagen har i alla fall varit bra, förutom att jag har varit så otroligt megatrött. Och så har jag haft huvudvärk.
Allt är vädrets fel, får alltid huvudvärk när det är såhär, och så blir jag så sjukt seg i övrigt.
Jaja, trots detta har dagen som sagt varit bra.
Vi har bara haft teater och engelska eftersom kulturhistorian var inställd, men trots detta kändes dagen lång. kan bero på att det blev ett så långt hål mellan de två lektioner vi hade. Jag och Lovisa gick på en liten promenad ner till stan, vilket vi ångrade nästan direkt när vi gått utanför skolans dörrar, men var för lata för att ändra riktning.
Det regnade och jag såg ut som en våldtagen pudel i huvudet efter den lilla trippen. Vilken tur att min kära plattång låg nerpackad i väskan! Kvinnans bästa vän, jodå.

Nu ska jag nog krypa ner i sängen och vila lite. Ni förstår nog inte hur fruktansvärt trött jag är, eller hur mycket jag fryser. Usch och fy.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin