Efterlängtat barnvaktsjobb

Var barnvakt åt mina älskade kusiner Alicia och Alva igår, och det var supermysigt! Först när jag kom dit sprang de runt och jagade mig, och sedan var det min tur att jaga dem. Men så fort jag kom nära Alicia stannade hon och ropade "VÄNTA! Nu får du stå där lite så springer jag!", så fick jag stå kvar i några sekunder så hon hann iväg, haha. Alva sprang mest efter oss och klappade händerna och skrek.
Sedan körde vi kurragömma (ni som har läst min blogg ett tag vet att Alicia hade lite problem med reglerna innan, men nu har hon äntligen förstått leken!). Jag blev inputtad i Ulles sovrum och räknade högt till tio medans mina kära kusiner sprang och gömde sig. Jag låtsades leta lite i vardagsrummet innan jag öppnade dörren till Alicias rum, där jag visste att de båda var. Det första jag hörde var hur någon bakom den lilla leksaksspisen väste "HITTA ETT EGET STÄLLE", och vips så puttades en något förvirrad Alva fram. "Nemen, där var ju du! Och vaaaart har din syster gömt sig då?" frågade jag. Då pekade hon, antagligen som hämnd, på spisen och hoppade upp och ner. Och mycket riktigt, där satt en liten ihopkrupen Alicia med en filt över huvudet och hoppades på att jag var tillräckligt korkad för att inte hitta henne.
Detta upprepades ett antal gånger, jag räknade högt till tio (Alva hjälpte till  så gott hon kunde, eftersom hennes syster vägrade låta henne gömma sig), och gick efter det in i Alicias rum för att sedan hitta henne bakom spisen med en filt över huvudet.
Jag sa till henne att hon skulle försöka hitta ett annat gömställe istället, vilket hon tyckte var en smart idé.
"Emma, gå in och räkna medans jag springer och gömmer mig i soffan!"

Hm, hon kanske inte har förstått riktigt allt än. Jaja.




Senare på kvällen tittade vi på Hotell Kantarell (som jag tror barnprogrammet hette). Jag fick massor utav kramar och pussar hela tiden, både av Alicia och Alva. Så mysigt det var! Riktiga chipspussar, hade chips i hela ansiktet efter det.
Alva var helt vild och sprang runt runt, hoppade i soffan, rullade på golvet, kröp under mattan och gud vet vad, och hela tiden skrek hon som en stucken gris. Jag borde ha filmat det, haha.


När klockan var halv åtta fick de klä på sig sina nattlinnen och borsta tänderna, sedan gick jag ner med Alva och la henne i sin säng. Allt gick väldigt smidigt; jag läste en saga och sjöng lite, sedan gick jag bara ut ur rummet och så somnade hon.
Sedan var det Alicias tur. Vi la oss i sängen och hon visade mig ett leksakssvärd, typ lasersvärd, som lös rött och blått. Sedan sjöng vi alfabetssången, och jag lyssnade när Alicia räknade bokstäver. 33 tror jag hon kom till, hur nu detta var möjligt. Jag har filmat det och tänkte lägga ut det på bloggen så fort min mobil vill fungera igen!
Efter ett tag stannade hon plötsligt upp och tittade med stora ögon på mig. Sedan viskade hon "Emma.. nu hörde jag någon komma! Nu kommer John Blund!"
Sedan la hon sig ner och somnade.


Resten av kvällen låg jag i soffan och tittade lite på TV. Prata lite i telefon också, vilket var mysigt :)


Kommentera gärna
Postat av: EMMA

Låter urmysigt! :)

Om lasersvärdet var från McDonalds har jag också ett sådant 8-|

2009-11-14 @ 17:26:05
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin