Follow me down to the valley below

Jag är så trött så jag kan knappt hålla ögonen öppna. Så sjukt skönt att vi bara har en lektion idag, och det är svenska. 10-11:20 - underbart.
Och på måndag har vi ledigt, fy så skönt! Någon som vill komma hit med en bra film och bara mysa på söndag? Amanda, Moa, Göran, Kajfalk - jag tänker främst på er! Hör av er :)

Sitter och lyssnar på en av mina favoritlåtar. "Lazarus" med Porcupine Tree. Den är verkligen helt underbar. Jag kan inte få nog av den. Lyssnar jämt på den när jag inte kan sova, eller när jag har tankar i huvudet som jag vill rensa bort för ett tag. Eller när jag sitter med tända ljus på mitt rum och blickar ut över kortebo, eller kanske sitter i en bil på väg bort någonstans... eller..

Ja, ni kanske fattar..? Jag älskar den i alla fall.


Porcupine Tree - Lazarus



As the cheerless towns pass my window
I can see a washed out moon through the fog
And then a voice inside my head breaks the analogue
And says

"Follow me down to the valley below
You know
Moonlight is bleeding from out of your soul"


I survived against the will of my twisted folk
But in the deafness of my world the silence broke
And said

"Follow me down to the valley below
You know Moonlight is bleeding from out of your soul"

"My David don't you worry
This cold world is not for you
So rest your head upon me
I have strength to carry you"


(Ghosts of the twenties rising Golden summers just holding you)

"Follow me down to the valley below
You know
Moonlight is bleeding from out of your soul
Come to us Lazarus
It's time for you to go"


Kommentera gärna
Postat av: Nataliennn

Oh, I know :> Fan vad snygg header du har förresten. Jävla ps-proffs!

2009-11-06 @ 15:51:42
URL: http://bipartite.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin