Jun-iBaken.

Har varit hos farmor hela dagen, och det har varit jättemysigt! Vi tittade i gamla fotoalbum och skrattade åt bilderna. I ett av fotoalbumerna låg också ett brev från en 6-årig Emma till sin farmor, med bland annat felvända "j".
"HEJ FARMOR VI HAR ÅKT TIL SPANIJEN OK VI HAR DÄ JÄTE BRA VI BADAR OK SPELAR SPEL KRAMOPUS  FRON EMMA"
I ett annat brev, som jag skrivit när jag var sju, stod det "HEJ. farmor. vi. har. varit. på. vatenmuseuM. o. på. jun-iBaken. fårn. emma."

Skrattade till lite åt "Jun-iBaken" (Junibacken).
Och att jag av någon jävla anledning gjorde punkt efter varje ord fick mig att vilja riva sönder kortet, som den grammatikpolis jag är.



Efter det åkte vi och köpte två filmer, The Holy Grail (pappa älskar Monty Python) och Mannen utan öde.
Faktum är att pappa ropar på mig precis just nu och frågar om vi ska titta på någon utav dem, så jag får skriva mer senare!



Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin