Till Hösten

Kära höst
det börjar bli för många texter om ensamhet


Ibland kan du vara både fin och mysig
och du ger löven varma färger
så att vi inte ska frysa lika mycket
när det regnar

det är snällt av dig
men ibland räcker det inte

Och när det inte räcker
när jag faktiskt fryser
då hatar jag dig

för då får du mig att känna mig så fruktansvärt ensam
som om det bara är jag i hela världen som ligger
ensam i sin 90 centimeters breda säng
och fryser
och tittar på regnet
och på löven som ligger döda på marken
men glömmer bort färgerna

och min iPod sjunger "det här är en dag att bli kär på"
och jag vill bara kräkas

ja
då hatar jag dig


så snälla Höst
försök lite extra
ansträng dig ännu lite till
för min skull
jag vet nog att du kan

det börjar bli för många texter om ensamhet

MVH
Mig



Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin