Utanför.. innanför.. wah

Gympalektionen idag var faktiskt riktigt rolig. Vi körde spökboll och "Fia-basket" (som fia med knuff fast med basket och ärtpåsar). Riktiga mellanstadie-lekar var det, och roligt hade vi! Mitt lag vann förresten både spökbollskampen och basketkampen, höhö.

I två timmar har jag suttit och försökt skriva lite på min svenskauppsats som ska vara inlämnad imorgon, och jag har inte kommit på någonting. Det är så jävla svårt. Helt svart i huvudet, så som det blir när folk ber mig ställa frågor till dem för att fördriva tiden, eller kanske dra ett skämt. Så svart är det i huvudet nu.
Temat är utanför- och innanförskap, och vi har i stort sätt helt fria tyglar.
Ändå kommer jag inte på något, och är inte det jäkla konstigt? Detta är ju ändå något vi växt upp med och stöter på i princip dagligen, ändå har man ingen vidare koll på det. Inte jag i alla fall.
Vad betyder det egentligen att vara utanför? Behöver det verkligen vara dåligt, som de flesta nog förknippar det med?
Vad betyder det att vara innanför?
Och.. måste utanför och innanför vara varandras motsatser?

Det är så mycket frågor som dyker upp i huvudet, och det känns verkligen inte som om jag har svar på någon utav dem. Kanske är det för att svaren verkar se olika ut från person till person som jag blir förvirrad, eller så är det för att jag tycker så många olika saker att jag inte vet vilken röst jag ska lyssna till. Just nu är det ingenting annat än just... vakuum som fyller mitt huvud. Men jag ska försöka ändå.


Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin