Tänk om man var en motorväg som hette Stig

Den här helgen har varit bra!
Gårdagen spenderades med världens bästa Moa, världens bästa Amanda, världens bästa Felicia och världens bästa Göran.
Vi var i Moas mosters lägenhet som var så mysigt! Exakt en sådan lägenhet vill jag ha när jag flyttar hemifrån.
Dock inte i Jönköping.
Hela kvällen var supermysig, med tacos, musik* och pratade om allt och ingenting - både seriöst och mindre seriöst.

* Göran upptäckte en att Melissa Horn släppt en ny låt på spotify som hette "Lät du henne komma närmre" (läs föregående inlägg).
Sedan satt vi där, alla fyra (Moa, Amanda, Göran och jag, eftersom Felicia var tvungen att gå hem tidigt) och bara sög in denna underbara låt. Som alla Melissa Horns låtar var den helt underbar. Jag längtar verkligen tills hennes nya album kommer, och jag längtar så efter att få se henne live.



Vi blev rätt trötta väldigt tidigt, och somnade redan vid ett.
Innan dess hade våran trötthet resulterat i en hel del roligt.
Bland annat i dessa charmiga meningar;
Tänk om man var en motorväg som hette Stig?
Tänk om man var en pinne som hette Sten
Tänk om man var en discolampa som hette Tindra
Tänk om man var en Yoghurt som hette Filip
Tänk om man var ett eluttag som hette Elin
Tänk om man var en älg som hette Björn
Tänk om man var en hantel som hette Viktor
Tänk om man var en mikrofon som hette Micke
Tänk om man var en hund som hette Kattarina
Tänk om man var en sol som hette Nattalie
Tänk om man var ett snöre som hette Lina
Tänk om man var en runsten som hette Runar


Jaja, det kanske inte är så kul. Men då var det det, och vi skrattade så vi skrek. (Filip kan intyga detta.)
Jag är dessutom medveten om felstavningen på "Kattarina" och "Nattalie", men det var bara för att göra det lite mer.. synligt.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin