Småsaker som gör mig trött

Två saker jag stör mig på rätt mycket just nu.

1. Folk som kommenterar att jag dricker cola light istället för vanlig cola.

Okej. Nu jävlar får det vara nog. Vet ni hur fruktansvärt irriterande det är? Jag kommenterar inte att ni köper vanlig cola med ca. 14 sockerbitar per burk. Däremot har jag ingen lust att få i mig de onödiga mängderna socker själv genom en dricka.
De som kommenterar att jag köper cola light kommer alla med samma sak; "cola light är farligt, det kan ge dig cancer.. bla-bla-fucking-bla".
Det största problemet med cola light är att det kan få hungern/sötsuget att öka. Går man då t ex på diet och känner av detta är det ingen bra idé. Men alla känner absolut inte av det, och så länge man inte dricker flera liter om dagen är chansen att det ger dig cancer lika liten som.. tja. Den finns inte ens.
Så snälla - låt mig dricka min jävla lightdryck. Jag skiter fullständigt i om ni väljer att inte göra det.
Har läst runt på massa olika sidor, och det är få gånger jag har sett när någon skrivit att cola light är farligt, och aldrig har jag sett någon skriva att det är nyttigare än vanlig cola.

"Coca-Cola light är, förenklat men ändå i egenskap av tillräckligt uttömande förklaring såvitt du berörs, precis som vatten. Lite sämre för tänderna (pga citronsyra osv). Koffein innehåller det självklart. Men energimässigt är det så otroliga små mängder socker (sötningsmedlet är en typ av socker, men mycket små mängder) att du gott kan dricka ett par liter om dagen utan att få dåligt samvete.

Överkonsumera dock inte. Idioter kommer säkert säga att "studier har visat... blablabla.... cancer... osv".
Studier har visat ett vagt samband mellan aspartam och cancer (dock inte det nya sötningsmedlet sucralos), men det gäller vid extrema mängder - typ 20 liter om dagen i 10 år.

Vid normal konsumtion är det superduper för din lilla mage."



2. Folk som kommenterar min lugg på bilderna.
Jo, ni har rätt. Halva mitt ansikte är brännskadat och missbildat, + att jag saknar ett öga.
Nej. Mitt ansikte ser helt vanligt ut. Jag har inget märke jag skäms över eller liknande. Däremot har jag extrema komplex för mina kinder, och det är (bland annat) därför jag har håret som jag har det.
Om det är så fruktansvärt irriterade - titta inte. Svårare än så är det inte.
Och för er som undrar går jag inte runt så hela tiden IRL. Det skulle vara omöjligt eftersom det är vind både ute, och inne när man går, så luggen åker bort.

Kommentera gärna
Postat av: EMMA

varför dricker du cola light?

2009-10-09 @ 18:44:57
URL: http://ephotograph.blogg.se/
Postat av: Elin

Luggen e asfräään ;>

2009-10-09 @ 22:40:42
URL: http://eluw.blogg.se/
Postat av: EMMA

Haha yes box ;) du får väl fan dricka light om du vill

2009-10-10 @ 10:59:14
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin