Flodhästen Bella

Kom precis hem från A6. Har varit och shoppat lite tillsammans med mami. En ny jacka stod bland annat på köplistan.


Vilken rolig dag det har varit idag!
Allt tack vare den grymt roliga teaterlektionen.

Förre gången blev vi indelade i tre grupper (fem i varje) där vi tillsammans skulle bestämma en saga (och sätta ut roller) som vi skulle spela upp lektionen efter. Saken var bara den att de andra grupperna fick i uppgift att bestämma ett fysiskt och ett psykiskt hinder för varje karaktär. (Om man t.e.x väljer att spela upp "Rödluvan" kan de andra bestämma att vargen ska vara vegeterian och rullstolsbunden). Trots dessa "hinder" ska man då ta sig igenom hela sagen.
Övningen heter "Hindersaga".
Vi valde att spela upp Quasimodo (disneyversionen) och satte ut rollerna innan vi gick för dagen.

Morgonen därpå, så föreslog jag att vi skulle ta en annan lite mer känd saga som Guldlock eller Rödluvan.
Mina kära gruppmedlemmar kom med den briljanta idén att spela upp Twilight, så det var så det blev.

Fy-jävla-sjutton vad jag har skrattat idag. Jag tänker inte avslöja vilka som har vilka roller, men jag kan avslöja att Jacob ska ha tvångstankar och Bella ska tro sig vara en flodhäst. Det lät inte så kul när vi väl fick pappret, men fy fan vad kul vi lyckades göra det. Jag har verkligen inte skrattat så mycket på länge som jag gjort idag åt våran grupps fina sketch.


Senare på dagen hade vi gympa.
Vi skulle åka inlines.
"Fan vad kul!" var min första reaktion. Men det visade sig att det inte var så jävla kul. Jag hade helt glömt bort hur man åkte! Dessutom så skulle vi åka genom hela stan med färgglada hockeyhjälmar på huvudet. Kände mig som en handikappade pingvin där jag vinglade runt med Lovisa hack i hälarna.
Alla stirrade.
Väldigt förudmjukande.
Hon och jag tog så lång tid på oss att våran gympalärare inte orkade vänta utan cyklade iväg. Vi surade över att vi inte också fick cykla.
Men jag skrattade rätt mycket ändå. För okej att jag var dålig, men tyvärr Lovisa..., du var sämre.
Hon lyckades trilla i en hög med brännässlor och fick jättefina utslag på både ben och armar.



Nu ska jag städa och packa!
Senare imorgon åker jag till Cicci.
Åh vad jag längtar :)

Ni underhåller väl mig på tågresan?

 



Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin