Psykopat-Mandie

Började 11:30 idag, så jävla skönt! Var verkligen helt utvilad när jag vaknade. Och så hade vi bara två lektioner - teater och historia. Awesome.

Efter skolan stack jag hem till Mandie Candie. Becka kom och joinade oss efter en stund.
Vi spelade in filmer där Mandie satt vid sin gamla keybord (ni vet ett sånt med pling-pling-ljud och massa effekter) medans jag satt och prat-sjöng med bred jönköpingska. (Jag VET att det inte finns något som heter "jönköpingska", men man kan inte säga småländska, för det är inte samma sak. Så ni behöver absolut inte tänka att ni ska lära mig något genom att påpeka detta.)
Mandie såg så himla sorglig ut där hon satt, stirrandes rakt ner och petade på tangenterna. Någon gång fick hon för sig att titta upp i videokameran. Detta såg hysteriskt roligt ut eftersom hon hade uppspärrade ögon och öppen mun, likt som en psykopat.

Vid fem tog jag bussen hem. Om en timme ska jag vara i stan (ska se Massakerguden på Jönköpings teater med klassen) så jag får nog ta och skynda mig lite.

Ska ta med mig kameran ner och fota lite också.
Vi hörs!

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin