Every song has a story to tell

Jag sitter och tittar igenom mitt iTunesbibliotek, och jag har insett en sak.

Varenda artist, varenda låt, för mig tillbaka till en speciell tid och plats.
Det kan vara till en mattelektion i sjuan, en kylig höstmorgon, eller kanske en ljummen sommarkväll. Mysiga och roliga - eller sorgliga och jobbiga minnen. Ett första möte eller ett avsked.

Det är rätt fascinerande, det här med att nästan alla utav dessa 6000 låtar i mitt bibliotek för mig har sin egen historia att berätta - sin egen tid och plats.


Här är några låtar som betyder rätt mycket för mig.

Goodbye (I’m sorry) – And then I turned seven



You and me – Lifehouse

 

Boston – Augustana



Goodnight and go – Imogean heap



Här kommer lyckan för hundar som oss - Håkan Hellström





Every song has a story to tell.





Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin