Leopardgecko, tack

Vet inte om det är så många av er som vet det, men när jag var mindre hade jag tre geckoödlor. Min första fick jag när jag fyllde sju. Först döpte jag den till Roland, men när jag senare fick reda på att det var en tjej fick hon heta Prick. Efter det skaffade vi Blixten (som min söta bror döpte) och lite senare fick de en liten bebis som fick heta Filter (efter att han rymt i några veckor och sedan blivit hittat i vårt filter innuti väggen). Någon år efter det att vi fick Algot så sålde vi dem eftersom vi inte hade tid att ta hand om dem.
Nu är jag sjukt sugen på att skaffa några igen! Jag gillade verkligen de djuren. De är inte bara sjukt söta, de är väldigt charmiga också!
Pratade lite med pappa om det härom dagen och han verkade väl inte vara alltför negativ till idén :) Han tycker dock att jag skulle skaffa någon större ödleras. Så vi får väl se!
Saknar faktiskt min älskade lilla Prick. Hon var sjukt fin, och hon var mitt första husdjur. Glömmer verkligen aldrig när jag fick henne. Det var som sagt på min sjuårs-dag, och hela släkten var hemma hos mig. Mamma sa åt mig att gå in på Jakobs rum, och så fick jag stanna där i vad som kändes som en evighet innan jag fick gå in på mitt rum. Och där stod ett stort terrarium :) Sedan fick jag sticka in handen och lyfta på en liten barkbit som låg på marken, och där låg hon, lilla fina Prick. Bara en liten bebbe. Oj vad rädd hon var.
Det tog dock inte så lång tid att få henne tam :)

Ja, jag är verkligen sugen på att skaffa en geckoödla.

 

Bilden är lånad härifrån


Kommentera gärna
Postat av: anonym...

yey älskar leopard geckos ♥♥♥

2012-05-07 @ 16:34:42

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin