"...åhnej! och det som skulle bli plusgrader och allt.. ursäkta nu lyssnade jag inte."

Trevlig dag idag! Började klockan åtta med teater. Vi repade scenen jag var med i till teatern vi skulle visa upp lite senare, eftersom vi hade bytt lite roller osv. Efter några genomdrag av scenen bestämde PG (vår teaterlärare) att vi skulle köra en Italienare. För er som inte vet vad detta är så betyder det att man drar igenom hela pjäsen, med repliker, agerande och rekvisita, fast man bara säger replikerna utan någon som helst känsla och i snabb fart. Detta gör man visst ibland innan föreställningar bara för att man ska vara säker på att man har full koll på replikerna.
Detta blev hysteriskt kul eftersom vår pjäs innehåller en hel del våld och grovt språk. Försök och tänka er själv hur en "kvinna" kommer inrusande på scen med (vad som ska föreställa) hennes man efter sig. Sedan börjar de i snabb takt (direkt efter varandra - utan reaktionspauser osv. Precis som om någon har klickat på snabbspolat) och helt monotont rabbla upp repliker som: "nej, snälla, nej" och "din jävla hora, om det inte skulle varit för henne skulle jag inte stannat här. Din jävla fitta"
Det går inte riktigt att förklara, men det var verkligen sjukt roligt. Det var svårt att hålla sig för skratt. Speciellt när jag i min scen skulle skälla ut några i min klass. Jag pratade snabbt och i helt vanlig samtalston, samt helt monotont "din jävla tönt, har du inget bättre för dig? Sköt dig själv. Och vet du? Vet du? Du är ändå för ful för att vara med oss. Ja, just det. Stick hem till din mamma din jävla tönt.
Och direkt efter kommer Matilda och säger "men för fan kajsa, lugna ned dig.", också helt monotont.
(Vi skulle spela mellanstadieelver, därav de mesiga ordvalen.)

Äsch, fan, jag kan inte förklara. Jaja, kul var det i alla fall!

Efter teatern hade vi datorkunskap. Den enda roliga som hände där var när jag och Lovisa satt och tittade på roliga bilder. Så började Lovisa skratta och peka på en bild, och precis när jag klickade ned den bilden kom Reino (vår lärare som pratar genom näsan) förbi. Han började flås-skratta och frågade slemmigt: jaha tjejer, sitter ni här och tittar på snusk?
Jag: ...What? Haha, vafan, nej!
Reino (Ännu mer flåsigt skratt och ett stort läskigt léende): Joho! Det är precis det ni gör, busungar! Tittar på porr!
Lovisa: Alltså vi tittade inte på porr.
Reino: Joooo, det gjorde ni allt!

Sedan stod han bakom mig i en halvminut och flås-skrattade. Jag höll på att börja gråta, samtidigt som jag höll på att sprängas av allt skratt jag tvingade mig att hålla inne.

På bildlektionen delades vi in i grupper och skulle disskutera olika vattenkannor. Ja, hörrni. Ni såg rätt. Vattenkannor skulle vi disskutera. Vi fick en bild på en vattenkanna och skulle i princip fylla i ett helt A4 med frågor om vad vi tyckte om den.
Jag hamnade med Lovisa, Frida och Alice.
Vi skrev inte en enda positiv sak om vattenkannan vi hade på en bild framför oss. På något mystiskt sätt hade vi alla (utan att prata om det först) bestämt oss för att hata den orange-röda plastsaken på bilden. Stackars liten. Inte en chans fick den. Ful, opersonlig, vidrig färg, för lång och spetsig pipa ("om inte den vidriga färgen får någon att sticka ut ögonen på sig själv så kan ju pipan göra det, eller så kanske man tappar sin bebis på den så att den spettas"), obekvämt handtag, jobbigt material ("ser ut som plast som liksom skaver på huden"). "Riktar sig typ till  kvinnor i medelåldern som försöker känna sig hippa (pga. den skrikiga färgen)".
- Fan tjejer, nu när vi ändå är igång - skriv att den är HIV-postitiv också.


På gympan hade vi bugg. Haha, ja, jävlar alltså. En sak bör man veta om mig, och det är att jag absolut inte kan dansa. Jag kan verkligen, verkligen inte dansa. Inte för fem jävla öre. (Jag kan inte laga mat heller - jag är en misslyckad kvinna..)
Det blev en hel del stampande på tår och snubblande från min sida. Okvinnliga och ograciösa Emma. Dessutom verkade jag bara få dansare som partners vilket fick mig att framstå ännu mer klumpig. (Ena halvan av klassen går estet teater och andra halvan går estet dans.)
Jaja. Det var rätt kul ändå, det blev en hel del skratt.
Speciellt de 10 sista minuterna när man fick dansa runt som man ville. Skrattade som fan åt Matildas vilda sexdans!


Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin