"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck."

Suck och åter suck. Då har man blivit sjuk igen - kanske handlar om halsfluss denna gången. Har hostat blod hela natten och har knappt kunnat svälja, så mat har det knappt varit tal om idag. Inte skola heller för den delen. Släpade mig igenom hela onsdagen och torsdagen, men idag har jag verkligen knappt orkat stå på benen.
Tråkigt.
Hoppas verkligen jag inte mår sämre imorgon; jag har ett fotojobb vid elva och senare ska jag ha 4-timmar teater, och jag måste gå. Min teaterlärare kommer döda mig annars.

Gårkvällen var hyfsat rolig i alla fall, satt och skypade med Lovisa och Sebastian. Var mest jag och Lovisa som pratade dock, Seb verkade nöjd med att bara lyssna på oss. Läskig kille är läskig kille.
Satt också och läste massa fina Ernst Kirchsteiger-citat. Väldigt underhållande måste jag säga! Bjuder er kära läsare på några av hans fina citat;

  • Här sitter jag och känner in rummet.
  • Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.
  • Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.
  • Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.
  • Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.
  • Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.
  • Det blir som ett vattenfall av ek.
  • Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.
  • Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.
  • Se så vackert stenen tar emot oljan.
  • Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.
  • När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där.
  • Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.
  • Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.
  • Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.
  • Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.
  • Först kramar jag alla i familjen - sedan ställer jag mig vid spisen.
  • Här ligger jag nånstans mitt i livet.

 

Charmtrollet Ernst.


Kommentera gärna
Postat av: julia

jag följer din blogg, och har gjort väldigt länge. har även bevakat dig på bilddagboken(när du hade det), och där tog jag tag i mig själv och skrev till dig i PM.(du publicerade det jag skrev i bloggen, och det tycker jag var sjukt sött gjort!)

jaja, nog om det. jag har tänkt på en sak, vi har aldrig fått sett liksom "emma in action". så jag skulle gärna vilja se en bild på dig när du är som vanligt, alltså inte ett "egopic". t.ex när du går i korridoren i skolan, eller sitter vid köksbordet hemma. ja, du fattar.

hihi, jag tycker iaf du är sjukt cool och tycker du ska fortsätta i samma stil. kram!

2010-02-05 @ 18:35:43
URL: http://juliaaforsberg.devote.se

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin