Skyll inte på Huuuugo!

Åååååh.
Jag och Lovisa rabbades precis av varsin nostalgichock när vi letade runt lite på youtube och fick upp denna video. Den föreställer några reklamer som jag vet alltid visades på mina barbapappa-filmer (jag var ett stort barbapappa-fan). Jag verkligen ääääälskade Denver, the last dinosaur! Egentligen såg jag aldrig något avsnitt av det, men jag tyckte så mycket om reklamen.
Fick verkligen en sån nostalgichock nu.. blir helt sentimental!

Fan vad glad jag är över att jag föddes och fick växa upp på 90-talet. Inte minst för att vi utan tvekan hade de absolut bästa barnprogammen! Måste säga att jag hatar dagens barnprogram. Känns mest som att de bara gör massa program för att de kan, och för att det är rätt mycket enklare nu än då. Det är liksom ingen riktig mening eller handling i dem. Jaja. Jag kanske inte ens ska bry mig, jag är snart 17 år och har nog ingen direkt talan när det kommer till barnprogram.

Vilka var era favoritprogram när ni var små?


Själv kommer jag ihåg att jag älskade Kannan, Kablam (ett program på Nickelodeon som jag alltid tittade på när jag var hos min mormor), Ika i rutan (som jag var väldigt rädd för, samtidigt som jag inte kunde sluta titta), Bert, Björnes Magasin (åh, kommer ni ihåg "skyll inte på hugo"?), Sagostunden, Salve (en medeltidssaga), Nu är det nu, Quackpack... Och Höna Pöna! <3 Ååååh, nostalgiiii.. Kommer av någon anledning speciellt ihåg en gång när jag och min bror satt och åt pannkakor samtidigt som vi tittade på det.

Och åh, just det! Hade någon slags hat-kärlek till Fablernas värld också..

Sedan kommer jag ihåg att jag ihåg ett program om en gul nalle med en rosett runt halsen.. och så var det någon kyckling med i det hela. Någon som kommer ihåg vad det hette? Det var inte tecknat vet jag.

 

 


Kommentera gärna
Postat av: Elin

Åh , höna pöna! :D

Det var länge länge sen man såg de programmet.. :(

2010-02-09 @ 18:21:58
URL: http://eluw.blogg.se/
Postat av: Bea

det där programmet med den gula nallen och kycklingen, satt och funderade på det igår men kunde verkligen inte komma på vad det hette. kommer ihåg att det var värligt roligt iallafall, en av mina favoriter :D

2010-02-09 @ 21:22:01
URL: http://tankemaskin.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin