Barnvakt med Lovisa.

Vad barnvakt åt Alicia och Alva igår, och till min hjälp hade jag Lovisa. Först när vi kom vägrade Alicia att ens titta på mig och Alva sprang mest runt och flinade åt mig men ville inte ge mig en kram. Kändes ju härligt! Haha.
Jaja, bara några minuter efter att Ulle gått så satt de båda i mitt knä i Alicias säng, tryckte sig mot mig och sneglade lite misstänksamt på Lovisa. Hon stod i dörröppningen och såg livrädd ut. "Prata med dem!" väser jag lite diskret över axeln på Alicia. "Men jag vet inte hur man gör!" väser hon panikartat tillbaka.

Och så fortsatte hon att stå kvar i dörröppningen och titta skrämt på Alicia och Alva som osäkert börjat pilla lite i mitt hår och på mina kläder.
"Vad heter hon?" viskar Alicia i mitt öra.
"Kan du inte fråga själv?"
"Nä..du får fråga..".
Så jag fick frågade den skräckslagna kvinnan i dörröppningen om hennes namn och hon svarade lite nervöst att hon hette Lovisa.

Innan jag visste ordet av var jag lika intressant som en sten. Kanske var det för att Lovisa sprang runt och lekte med dem medans jag var tvungen att agera den sura gamla kärringen som bestämde när det var tandborstning, medicinätande och till sist läggdags. Det märktes vem som var kvällens favorit. När de satt och pärlade kom Alicia fram med ett halsband hon höll på att göra och sa snobbigt "det HÄR är INTE till dig, det är till OUVISA).
Den största chocken kom dock när Alicia sa att hon ville att Lovisa skulle lägga henne, inte jag.
Fast det var egentligen rätt skönt, för då kunde vi lägga både Alicia och Alva samtidigt.
Så sagt och gjort; jag gick ned med Alva till hennes rum och Lovisa följde med Alicia till hennes.

Denna gången blev det till att läsa "Max boll". Jag gjorde dock om meningarna hela tiden, eftersom det bara stod typ "kommer kisse" istället för "nu kommer kissen" och "max ha boll" istället för "max vill ha bollen".
Sedan ville hon att jag skulle sjunga "i ett hus i skogens slut", så det gjorde jag, och Alva gjorde rörelser och sjöng med lite där hon kunde.
Jag tror jag sjöng den se sådär 100 gånger och hon tyckte det var lika roligt varje gång. Efter ett tag kände jag att vi behövde lite variation så jag sjöng lite andra barnvisor jag kommer ihåg från när jag var liten.
Tillsist somnade hon till "Teddybjörnen Frediksson". Mysiga unge.

Resten av kvällen var faktiskt rätt kul! Bland annat så tittade vi på Family Guy, ringde Phone Café (där vi bland annat skällde ut en 30-årig man från Jönköping för att han letade tjejer där trots att han var gift), och drygade oss på omegle.com. Kvällen/natten bjöd på väldigt många skratt, tyvärr kan jag inte skriva ned allt här.
Roligast var nog när vi från klockan 02-04 låg och chattade med random folk på omegle.com. Fy vilka roliga konversationer vi fick till. Vi tyckte dock att vi var sjukt mycket roligare än de flesta andra vi pratade med.
Nästa gång ska jag printa konversationerna och lägga ut här! Vissa är faktiskt riktigt roliga.

Kommentera gärna
Postat av: Lovisa

vill va barnvakt me dej nån mer gång (:

2010-01-17 @ 17:57:13

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin