Jag tänker så mycket så att jag inte kan tänka

Det har varit en jävligt soft vecka. Inga svenska- eller historialektioner, vilket har ändrat en hel del i schemat! Ingen skola varken i onsdags eller idag, så himla skönt! Planen var att sova ut riktigt, riktigt länge idag, men sådär superduper länge blev det inte då jag vaknade vid elva (brukar sova till ett annars).
Duschade och åt frukost, och njöt hela tiden av lugnet och tystnaden som fanns i huset. De enda som var hemma vad jag och Algot.
Vid halv ett började Algot bli otålig. Han kom och la bestämt ned kopplet framför mina fötter. Detta fick han dock göra två-tre gånger innan jag faktiskt gav honom någon som helst uppmärksamhet; jag sprang runt och gjorde massa annat.

Hade lite ärenden att göra nere i stan så jag lät Algot följa med, vilket han var väldigt tacksam över även om stan kanske inte är hans favoritställe att vandra omkring på eftersom han inte får gå lös, och eftersom han blir lite stressad när det är för mycket saker som händer runt omkring honom.
Tänkte gå lite med honom vid vätterstranden, men när jag kom dit såg jag att gångvägen numera såg ut som en liten bäck. Vatten överallt.
Han bli lite irriterad innan jag insåg att Vättern faktiskt fortfarande var frusen. Jag drog med mig Algot ut på isen där han kunde springa lös. Ni skulle se hur han njöt!


However.
Nu sitter jag här framför datorn och tänker att det var väldigt längesedan jag faktiskt skrev ett inlägg, och det är väldigt, väldigt längesedan det blev något diktskrivande från min sida.
Vilket egentligen är konstig.
Har haft så mycket tankar nu det senaste.. Fast samtidigt kanske det är just det som är problemet.
Jag har nog tänk för mycket, så det har varit svårt att sätta ord på det.

Det är egentligen rätt tråkigt att jag inte skriver ned mina dagar mer! Det är rätt kul att titta tillbaks på om man inte har något att göra, och det är ju verkligen något som hjälper till att minnas. Oftast lyckas jag ta fram de små, små roliga stunderna även de tråkigaste dagarna.
Fan Emma, du får faktiskt börja bli bättre på det där!

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin