24 maj 2010.

I 6 veckors tid har jag gått och väntat på den här dagen; dagen då jag äntligen blir kvitt mitt gips som så fin prytt foten och benet. Äntligen, idag skulle det bort! Var så jävla, jävla glad när jag satt i bilen på väg till sjukhuset. När jag hoppade genom hela sjukhuset till ortopedmottagningen som låg längst bort. Och när jag sedan lade mig på sängen och gipsteknikern kom in i rummet.
- Hur länge har du haft det?
- 6 veckor nu.
- Då ska det bli skönt att få av det, va?
- Du anar inte.
Han tog fram "borren" som han skulle använde för att öppna gipset med. Först började han förklara hur den fungerade och att det inte var någon fara, men när jag berättade att jag varit där en gång innan och gipsat om så tystnade han och påbörjade borttagningen av gipset.

Mums, vad mysigt det såg ut! Hårigt, svettigt och smalt. Jäkligt sexigt om jag får säga det själv.
"Jag ska bara gå och hämta läkaren, så ska hon bara kolla till foten din."
Medans jag väntade på läkaren låg jag och tänkte på hur skönt det skulle bli att äntligen kunna få . Utan dessa jävla kryckor. Utan ett gips som tynger ned och är i vägen hela tiden. Fick jag klartecken av läkaren skulle jag ta mig en promenad så fort jag kom hem.
Tyvärr blev det inte så.
En kvinnlig läkare kom in och började vrida och vända på foten. Och det gjorde ont. Hon tryckte hårt över smalbenet och området där foten varit bruten, och frågade om det smärtade.
Ja, det gjorde det. Där. Och där. Och där med. Aj.
Hon såg fundersam ut och sa att det var konstigt, eftersom det egentligen inte skulle kännas något alls. Foten var alltså inte läkt. Först trodde jag att jag skulle behöva gå ytterligare några veckor med gips, men hon sa att det nog inte skulle behövas. Dock skulle jag behöva kryckorna i alla fall två veckor till, innan jag kunde börja gå helt utan dem. Aja, det var ju tråkigt men det kunde varit värre!


Nu ringde mamma och sa att läkaren ville ha en tid med mig imorgon bitti så de kunde röntga min fot. Risken finns att den läkt fel.
Då tar jag fan livet av mig.
Hela min sommar kommer vara förstörd då.
Hela min jävla sommar.


Ber till Gud att det inte läkt fel.

Kommentera gärna
Postat av: matilda

Nej, fy vad jobbigt! Vi får hoppas på det bästa!

Vi saknade sig i skolan idag.

2010-05-24 @ 17:15:30
Postat av: Lovisa

FUCK!!! men brighton då?!?!?!?!!?!? asså HOPPAS att de är okej!



........Du kanske inte skulle ha stött på det så mycket?.....

2010-05-24 @ 17:54:17

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin