du är så jävla bra

Jag är trött på att det inte är samma stad
att det lika väl kunde vara ett annat land
Jag är så jävla trött på att längta
och veta att det handlar om både tid och pengar
och samtidigt tänka
att vem fan bryr sig om tid och pengar när det handlar om dig?

Jag är så trött på att det inte är samma stad
Att ringa och fråga om vi ska ta en promenad
eller om du ska komma över och se på film
eller kanske dricka te
(fast jag egentligen inte tycker om det
men det låter så bra)

är meningslöst
eftersom jag redan vet
att det inte går

För det kunde lika väl ha varit ett annat land


Och jag är så trött på att jag inte är där och att du inte är här och att jag inte vet vad jag är mest trött på
Och jag är så förbannat trött på att det inte är samma stad
Att det lika väl kunde ha varit ett annat land.





Men det är jag är mest trött på
Är att det bara handlar om en annan stad
i samma
jävla
land

Kommentera gärna
Postat av: Frida

Vilken sjukt bra text! Har du skrivit den själv, eller är den en låttext? (:

2010-05-06 @ 22:21:35
Postat av: Emma

Frida: Tack! Jag har skrivit den själv. Kul att du gillar den!

2010-05-06 @ 22:22:39
URL: http://emzofc.blogg.se/
Postat av: johannness

Adda min nya [email protected] har fin röst;)

2010-05-27 @ 00:44:28
Postat av: emma

Du inspirerar mig med dina dikter, och jag känner så himla bra igen mig i dina dikter!

2010-05-31 @ 16:14:07
URL: http://emmawiktoria.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin