Edelweiss, ät mitt bajs.

Kvällen har spenderats med Matilda och Lovisa. Vi var först och käkade på Chili Thai (som en födelsedagspresent till Matilda som fyllde 17 i tisdags så bjöd vi henne). Det var väldigt trevligt! Jag blev dock mätt efter bara några tuggor, vilket var lite tråkigt eftersom maten var så god.
Efter den mysiga stunden på resturangen åkte vi hem till mig och bosatte oss i min husvagn som numera står på vår uppfart. Åh vad jag älskar att vi har den här igen! Det är som att ha en liten lägenhet helt för sig själv.
Här har vi legat de närmaste timmarna och tittar på Sound Of Music, som Lovisa och Matilda mer eller mindre tvingat mig att se. Hade aldrig sett den innan, och inte heller har jag sett Dirty Dancing eller Moulin Rouge. Detta gjorde mina kära vänner väldigt upprörda, så vi bestämde att vi skulle ha ett filmmaraton innehållandes dessa tre filmer. Saken var bara den att Sound Of Music är 3 timmar lång, så vi är rätt trötta alla tre nu.

Det tog mig nästan 3/4 av filmen innan jag slutade kommentera det överdriva skådespeleriet och de (enligt mig) löjliga danserna, sångerna och krystade replikerna. Den sista biten var jag helt enkelt för trött för att bry mig.
Jag vet att filmen är gammal, men jag står bara inte ut med sån överdriven dramatik i precis varenda händelse och handling. Det blir för mycket för att jag ska kunna vara seriös.
Lite tråkigt kanske, men sån är jag.


Matilda är jättesöt och ligger och snarkar här bredvid. Så fort jag viskar och frågar om hon somnat så hoppar hon till och ropar "NEJNEJ! Vilar bara ögonen..." Sedan tar det två minuter innan hon börjar snarka igen.
Fniss.



Fina vänner man har.
Hihi.

Kommentera gärna
Postat av: Lovisa

Det är un UNDERBAR film som man blir glad av! Med extremt talangfulla skådisar!!

2010-05-08 @ 17:49:05

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin