What did you say? I should come here no more?



Trevlig kväll igår! Direkt när vi (jag, Alva och Anneli) kom hem satte vi oss och tittade på Lotta på Bråkmakargatan, jättemysigt! Efter filmen var hon supertrött men ville för allt i världen inte gå och kissa innan hon skulle lägga sig. Det blev lite tårar och gnäll, men till slut gav hon med sig. Hon somnade sedan direkt när hon lagt huvudet på kudden, så jag behövde inte ens ligga där inne med henne.
Anneli och jag satt och pratade en lång stund innan Anneli började gnugga sig i ögonen och mumla något om att hon började bli trött. Vi tittade på klockan. Den var nio.
Det är bara förbjudet att lägga sig och sova klockan nio en lördagskväll, så vi bestämde oss för att hitta på något som förhindrade att vi la oss ned och sov och lyckades med olika metoder hålla oss vakna ända fram till klockan tolv,  sen tog det stopp.
Anneli låg i mitt rum medan jag gick in och la mig i Jakobs säng där Alva redan låg och sov som en liten gris. Det var som om jag var en magnet och hon var en metallbit, för så fort jag lagt mig ned kände jag hur hon klistrade sig fast vid mig. Så mysigt så!
Resten av natten blev rätt intressant. Jag vaknade nog sammanlagt 10 gånger av olika anledningar. Alva sparkade mig. Alva pratade i sömnen ("snyyttte.. snytte..."). Alva gick i sömnen.
Ja, ni hörde rätt. Alva, snart tre år, går i sömnen.
Vaknade t.ex en gång av att hon på något konstigt sätt kröp allt längre ned i sängen, så jag satte mig upp och tittade frågande på henne. "Alva...? Alva, inte längre ned nu. Alva, du kommer trilla ned. Alva!? *DUNK*".
Och så började hon storgråta. Dock var det enda som behövdes att jag bar upp henne och la henne på mig för att hon skulle bli tyst igen och somna om lika plötsligt som hon vaknade.
Så nej, mycket sömn blev det inte inatt. Ligger och gäspar ikapp med mig själv och försöker hålla ögonen öppna, men det är svårt när man har på "Mysig Musik"-listan på spotify. Speciellt när Mavericks med Johnossi går på.


Kommentera gärna
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-12 @ 18:16:03
URL: http://www.lovemercury.se

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin