Romantik och Harry Potter

Gick på den nyaste Harry Potter-filmen idag.
Jag måste säga att jag tyckte den var riktigt seg. Satt hela filmen och väntade på att något skulle hända, men det gjorde det inte. Det var mest tyst, faktiskt. Tillslut slutade jag uppmärksamma det som hände på bioduken och lyssnade istället efter  ljud som övrigt folk i salongen åstakom.
Någon tappade något tungt i marken.
Någon knäckte sin nacke sesådär tre-fyra gånger - det knakade rejält och var rätt äckligt.
Någon prasslade lite för mycket med godispappret.
Någon viskade "Ron är faktiskt rätt söt när man tänker efter..".
Någon fes, detta följt utav några kvävda skratt.

Något annat som störde mig lite var det här.. kärlekstemat som hela filmen verkade vara uppbyggd på.
Alla blev kära i alla; svartsjuka hit och dit. Nej, vill jag se romantik tittar jag väl på "Titanic".
Mja, det här var faktiskt lite utav en flopp.
Ni får allt se till att göra bättre ifrån er till nästa film.



 

Kommentera gärna
Postat av: Emma

Jo, håller med dig. Men ändå inte. Om dom inte hade ändrat så jävla mycket i slutet så skulle den vara perfekt. I boken var slutet krig och begravning, i filmen var det pratpratprat. Blä. :( Fast jag älskade all kärlek & humorn dom hade lagt till, haha.

2009-08-16 @ 19:31:44

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin