Måndag, måndag


Fick reda på att två stycken i vår nya klass (varav en är en utav de två enda killarna) som ska byta linje.

Anledningen?
De tyckte att det var för mycket teater.

Hm. Väljer man en estetisk linje, med inriktning teater, så kanske det är vad man får vänta sig? Dessutom har vi bara tre teatertimmar i veckan, så det är inte så överdrivet mycket.
Jaja, det är klart de får göra som de vill - jag tycker egentligen bara att det är tråkigt att de ska byta. Och nu blir vi bara en kille i klassen.

Skoldagen var för övrigt okej, varken tråkig eller jätterolig.
Jag gillar min klass! Tycker alla verkar ha kommit in i den rätt snabbt.

Efter skolan stack jag hem till Felicia där jag, förutom Felicia, möttes av Moa, Mandie Candie och Göran. De stod och bakade kladdkaka (rättelse: Moa bakade, Felicia satt vid datorn, Göran slickade rent elvispen och Mandie tittade på) eftersom Felicia inte hade någonting i sitt kylskåp. (Förutom ättiksprit och marmelad)
Jag satte mig vid bordet och joinade Mandie. Vi pratade och knaprade cornflakes ur burken som stod på bordet. Felicia satt fortfarande vid sin dator och satte på dålig musik, som hon sa att hon skulle döda mig om jag böt eller stängde av.

När kladdkakan väl var klar satte vi oss alla som ljus vid bordet och tog med vördnad åt oss varsin bit.
Moa berättade om en facebook-grupp hon hade gått med i som hette "Du vet att du är från Jönköping när..." (Kolla förra inlägget)
Jag tvingade henne att visa mig den.
Vi skrattade rätt hårt åt vissa saker.


Vid sju stack jag till teatern.
Det var jättekul att träffa alla igen!


Åh Gud. Nu känner jag att jag verkligen inte orkar skriva mer. Det är så mycket annat i mitt huvud nu.
Vi hörs imorgon.



Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin