Brainstorm!

Kom precis hem från Mandie Candie. Cyklade som en idiot, hahaha.

Det har i alla fall varit en trevlig kväll! Kom till Mandie vid halv åtta, men då var hon och Oskar och hyrde film så jag gick upp på hennes rum sålänge. Där satt Julia och tittade på fjortisbloggar.
Vi kramades och pratade om det senaste som hänt i våra liv. Skola, pojkvänner, vänner m.m.

När Mandie och Oskar tillslut kom hade de med sig två stycken VHS:er som de hade köpt - båda skräckfilmen. Den ena var "Scream" (klassikern som jag faktiskt aldrig sett) och den andra hette något med "wish" tror jag.

Vi började med att sätta oss och spela Brainstorm.
På 60 sekunder ska du haspla ur dig alla tänkbara och slagfärdiga svar på din tävlingsuppgift. ("Hitta på tio ursäker för sen ankomst", "Nämn tio konstgjorda kroppsdelar", "Flyg- (avsluta ordet)")
Sedan avslöjas vilka svarsalternativ som ger poäng i spelet.
Om någon t.e.x tar ett kort till dig där det står "Saker i stallet" ska du bara ropa ut allt du kommer på som har med just saker i stallet att göra. På kortet står det tio saker och han eller hon som håller i kortet ska pricka för sakerna du säger som är rätt.
Hänger ni med?
Aja, kul var det i alla fall!

Fast jag kom sist.
Jag sög.
Istället för att säga saker som hade med det som stod på kortet att göra skrek jag ut allt jag kom att tänka på.
Uppgift: Yrken på "F".
Emma: FF...F....FARFAR! FFFFFfffffaaan! FffffALAFEL! Fet! Muminmamma! (?) Ffffff...

Eller så hakade jag upp mig på en sak.
Uppgift: Gula saker
Emma: BANAN! ...Banan! Bbbbbbbbanan.... bananbananbanan... FAN! BANAN!?

..och ibland spårade jag ur.
Uppgift: Barn- (avsluta)
Emma: Barnvagn?
Mandie: Nej
Emma: Barnstol?
Mandie: Nope
Emma: Barnmat?
Mandie: Nepp
Emma: MEN VAFAN! BARNÄCKEL, BARNPORR, BARN-SNOR-ÄCKEL-UNGE-FIS-BAJS.
Moget, Emma. Moget.

Det slutade med att jag kom så långt efter att Mandie i smyg började skriva ner de rätta svaren på en lapp och försiktigt visa för mig. Det var meningen att ingen skulle få reda på det, men så fort hon i smyg visade mig ett ord började jag asgarva, och av någon jävla anledning överdrivet låtsas som att hon absolut inte visade mig de rätta svaren.
Det tog inte lång tid innan de andra fattade vad vi höll på med.
Fan.


Efter att vi spelat klart (jag kom som sagt sist. tss) så satte vi oss utspritt i rummet och tittade på Scream.
Efter bara tjugo minuter gav jag upp.
Jag gillar egentligen skräckfilmer, men jag blir verkligen aldrig rädd. Jag tycker bara allt är så jävla fake att det alltid slutar med att jag sitter och skrattar, och då blir de flesta sura eftersom de tycker att jag förstör stämningen. Så jag tog mina saker och sa hejdå, tog min cykel och cyklade hem.
Och nu sitter jag här, grymt uttråkad.
Snälla, prata med mig!


Kommentera gärna
Postat av: EMMA

Haha, låter himla roligt! I alla fall dina svar heh

2009-08-30 @ 11:19:46
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin