I'm back

Hej igen Jönköping, hej igen Sverige.
Nu är jag tillbaka efter en otroligt givande vecka tillsammans med kusinerna & co.
Det har varit underbart!

Kom hem klockan 4 inatt, och däckade direkt.
Det första jag gjorde idag när jag vaknade var att sätta på datorn och kolla igenom alla 600 bilder som togs på resan.
Inte förens då insåg jag att det nästan inte är något idé att lägga ut dom på bilddagboken eller liknande, för ni kommer ändå inte förstå hur underbart vackert det var där. Det syns inte på bilderna, även om de inte var dåliga.

Vi bodde på ett lägenhetshotell i Marbella; ett utav världens dyraste ställen. Det var en stor lägenhet med 4 rum (2 sovrum + vardagsrum + matsal) 2 toaletter och kök. Sjukt skönt var det att bo där! Det var hotell-känsla, samtidigt som det inte var det. Haha, jag kan inte riktigt förklara, men ni kanske fattar.
Vi hade fint väder varenda dag, men 35-40 grader när det var som varmast.
Jag hatar att sola, och detta gjorde mamma skitsur, eftersom hon ville att jag skulle få lite färg. Det fick jag också, även om jag inte låg 5 timmar om dagen som mamma och Ulle gjorde.
Åsa gillar inte heller att sola, så första dagen gick hon och jag på en liten promenad med Dexter. Vi såg 3-våningsbåtar som var större än våra hus och bilar som var värda mer än vad jag vågar skriva här, haha.

Senare den kvällen bjöd morfar (som också betalat hela resan + hotell och hyrbil för alla) oss på en resturang precis utanför hotellet. Underbart god mat och dricka, och vädret var om möjligt ännu bättre.

De kommande dagarna bestod utav i princip samma saker. Sol, bad, god mat och underbart väder. Visst hände en del roliga saker, men jag har varken tid eller ork att skriva ner allt just nu. Senare, kanske.

Onsdagen
VI åkte på ett s.k gardenparty hos morfars kompis Ulf Sjöstrand.
Han bodde i en liten stuga på 1500 m2.
Två pooler, tennisbana, gym.. alltså, nej. Jag ska inte ens försöka förklara. Det går inte.
Det var ett slott, helt enkelt. Väldigt, väldigt vackert. Maten var även där jättegod, och vi badade i den stora utomhuspoolen då solen brände som starkast.
De hade två stora hundar. En spansk mastiff, och en Rottweiler. Fyfan vad fina de är, rottisar alltså. Jag blev så himla sugen på att köpa en sådan. Ska försöka tjata vett i mina föräldrars huvud och se om det möjligtvis blir en sådan. I så fall flyttar han med mig när jag flyttar ut!
Vi var där ett bra tag innan vi åkte hem.



Efter det bestämde sig jag, Ulle, Åsa, Mamma och Pappa för att dra ut medans Jakob, Eric och Anders stannade med de sovande barnen. Jag vet faktiskt inte om jag vill skriva ner allt vi gjorde, för ni kommer ändå inte förstå hur roligt vi hade, eller hur mycket vi skrattade. För att sammanfatta; vattenpipa med äppelsmak, Cosmopolitan, Ulle the love guru, Åsas hälsoresa, luftgitarr, Tom Jones och en falsk födelsedag.
Roligaste kvällen i mitt liv, helt klart.

Dagarna flöt på. Vi var på zoo (resan dit tycker jag vi hoppar över), vi badade, vi solade, vi åt och drack gott och vi levde livet. Men - det känns faktiskt skönt att vara hemma.


  

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin