Tack

Jag fattar verkligen inte. Min hund blir bara finare och finare för varje dag som går.
Det är säkert det nya fodret han har fått som gör honom så otroligt fin. Ja, det kan det säkert vara. Fodret.


Jag älskar dig. Jag älskar dig så det gör ont i hela kroppen så fort jag tänker på att det kommer komma en dag då jag plötsligt kommer tvingas leva utan dig. Det gör så satans ont. Som att mista personen du älskar mest av allt, bara att det är en hund istället för en människa.
Min fina, älskade, underbara vän. Den enda i världen som aldrig skulle såra eller skada mig med mening.
Och det går inte att ha en helt genomrutten dag, för när man kommer hem och ser dig hoppa av glädje och med svansen viftandes som om den skulle ramla av vilken sekund som helst - då går det inte att vara sur.

Och tack, för att du låter mig torka tårarna mot din päls.

Och tack, för att du är den finaste killen som finns.

 

Min fina, älskade, underbara vän.
Gud vad jag älskar dig.

 

 


Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin