Stressa neeeeer..

Hei allaa laaasare!
Tja, tja bloggen!
Hey alla fans!
Tjingeling sötnosar!

Äsch. Jag nöjer mig med ett "hej!".
Sitter och försöker stressa ner. Snart går tåget till Cicci, och jag har sprungit som en liten iller runt om i huset och packat ner det sista. Vid åtta ropar mamma "nu åker jag!".
Jag: Vafan? Vart ska du?
Mamma: Iväg!
Jag: Men ska du inte skjutsa mig till stationen?
Mamma: Nej? Hejdå!

Så plötsligt fick jag ännu mer bråttom. Bussarna här ute går som väl känt inte så ofta, så jag måste ta en buss som tar mig ner till stationen fyrtio minuter innan avgång. Fast det gör inget. Hellre det än att jag missar tåget!

Dock är jag helt pank, och det finns ingen mat hemma. Har bara med mig en liten macka till min 6-timmars resa. Härligt. Och inget att dricka heller. Jag kommer dö.
Dessutom har jag inga pengar på mobilen, så jag kan inte ringa.
Härlig tripp jag har framför mig. Får be mamma sätta in at least 50 kr på kortet så jag kan köpa något att dricka och kanske en macka till.

Algot har sprungit runt vid mina ben som en osalig ande, och hämtat alla möjliga grejer som legat på golvet som han sedan stolt kommit bärandes på till mig. Sist var det mammas parfym. Allt för lite uppmärksamhet!
Min älskade hund.
Fick så jävla dåligt samvete, så jag tog ut honom på en liten promenad fast jag egentligen inte alls hann det.
Men ni fattar inte hur ont det gör att se honom så glad, och veta att han inte kommer få gå ut på flera timmar, och dessutom vara hela ensam. Ni fattar verkligen inte hur mycket det svider.

Nu har han i alla fall varit ute lite! Ska gå ner och krama om honom nu och säga hejdå. Vid kvart över går bussen.



Min stressa-ner-låt är för övrigt just nu denna;

Anna Terheim - I'll follow you tonight

Kommentera gärna
Postat av: cilla

fin blogg du har emma :)

2009-09-20 @ 19:49:26

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin