Troligen den charmigaste födelsedagen någonsin

Ja må jag leva, ja må jag leva, ja må jag leva ut i hundrade år! Javisst ska jag leva, javisst ska jag leva, javisst ska jag leva uti hundrade år!

Vilken härlig 17-årsdag det här har varit! Tack så otroligt mycket för alla samtal, mail och sms jag fått, och tack för alla facebook-grattanden (upp mot 70 stycken), det har verkligen uppskattats!


Skoldagen har varit mycket bra! Vid halv tio ringer min finfina iPhone (som jag fick igår), och displayen visar "Göran". När jag svarar hör jag först bara hur någon mumlar/viskar något till någon. "Hallå?" säger jag sedan igen och då hör jag hur Göran rycker till. "EH, OJ, FAN!" Följt av ett skratt och sedan lite halvt hysterisk födelsedagssjungande (EH, JAMÅHONLEVAJAMÅHONLEVA..).

Jag asgarvade.
Göran (och Rebecca som var bredvid henne och också sjöng) asgarvade.
Sedan lade hon på.

Hon ringde upp en halvminut efter, och denna gången började den sången direkt när jag svarade. Denna gången var den inte heller hysterisk.
Jag log genom hela sången, och när de var klara började alla tre asgarva igen.

Första lektionen var engelska. Det var lite halvspänd stämning eftersom många i klassen är missnöjda med vår lärare, och idag så skulle vi prata igenom allt som "vi" var missnöjda med. Jag skriver "vi" eftersom jag själv inte anser att hon gör något speciellt fel. Detta gjorde att jag mest satt tyst, förutom någon gång då jag bara var tvungen att kommentera att jag tyckte mina kära klasskamrater hade helt fel.
Vi slutade den lektionen en kvart tidigare, vilket var rätt skönt. Då fick vi lite extra tid innan svenskalektionen som börjar direkt efter engelskan. De flesta gick ut och gjorde annat, medans jag och Matilda satt kvar och väntade in lektionen.
Plötsligt kommer Lovisa, Erica och Rebecca sjungandes in i klassrummet, och Lovisa håller en supersöt cupcake i handen (med födelsedagsljus och allt)! Jag blev fnittrig som en liten 5-åring och började klappa händerna.
Mina klasskompisar är verkligen sötast.
Lovisa upprepade åtskilliga gånger att hon bakat bara för min skull, vilket gjorde mig ännu mer förtjust över den söta lilla muffin som prydde min bänk.
Den var för övrigt väldigt god!
You did good, Lovisa. You did very good.


Och här har vi henne! Kvinnan det står om lite här och var i min blogg. Lovisa-fisa. En av hennes presenter till mig var att jag för en gångs skull fick ta en bild på henne! Blev väldigt glad för detta. Och se så söt kvinnan är!



Jag och Lovisa har en gång för alla konstaterat att jag är världssämst på ljudeffekter. Vi satt i trappan på högsta våningen och lekte med mina kryckor. Lovisa tog upp en av kryckorna och låtsades ladda om ett gevär. Detta fick jag också för mig att göra, men istället för ett snyggt "klick"-ljud när jag 'laddade om det', så blev det ett sluddrigt slurp-ljud. När jag sedan låtsades skjuta vilt omkring mig kom inget annat än pruttljud från min mun. Fyfaaaaan vad jag skrattade när Lovisa påpekade det, tänkte inte alls på hur otroligt fel det var. Fick ont i både mage, mun, hals och kinder av den skrattattacken. Jag är verkligen fruktansvärt dålig på ljudeffekter. Men vafan, jag är tjej.
Blev en hel del andra skratt där i trappuppgången, vi har bland annat kommit på massa filmidéer vi snart ska sätta i verk. Ni kommer älska det.
Efter att vi suttit där en stund gick vi ned till matsalen för att äta och samtididgt vänta på att Matilda skulle komma och joina oss. Vi satte oss vid ett stort bord med tanken om att hela klassen skulle sitta tillsammans, men så blev det inte. Istället kom det fyra tjejer och satte sig bredvid oss. Vi tänkte väl inte mer på det, men snart kom resten ur de fyra tjejernas klass och satte sig runt omkring oss. Fan vad lustigt det kändes! Vi satt mitt ibland dem och deras samtal, och kände inte en enda person. Nervöst började vi skruva lite på oss, och jag var inte sen att resa mig upp när Lovisa mimade åt mig att vi skulle ta ett annat bord.
Det kändes nästan som en film, där Lovisa och jag var de töntiga som blev bortkörda av det tuffa gänget.
Sad.


Vi hade inga mer lektionen idag, istället skulle vi se teatertreornas "Exit" en gång till. Vi ska nämligen skriva en teateranalys av den till kulturhistorian, så ju fler gånger vi kan se den desto bättre.
Efter att vi ätit klart var det dock en halvtimme kvar innan föreställningen började, så vi åkte upp till andra våningen (som numera nästan är känd som min, Lovisas och Matildas egna plats). Där sa de åt mig att blunda, och jag hörde hur de började prassla med massa plastpåsar. Jag blev faktiskt paff, trodde inte jag skulle få något mer (hade ju faktiskt fått en supersöt cupcake).
När jag öppnade ögonen möttes jag av detta:

 

 

"17 stycken paket, ett för varje år du fyller!"

 

Men har jag de bästa kompisarna ever, eller har jag?

 

Började ännu en gång fnittra som en 5-åring och förtjust klappa mina händer. Hade jag kunnat hade jag ställt mig upp och hoppat upp och ned också, men det tillät inte gipset.

Varje paket var numrerat och prytt med en liten ledtråd till vad det var i. Så jävla charmigt! Var nära på att börja lipa! Funderar på om jag ska lägga ut en lista på allt som var i paketen, och skriva ned alla charmiga och genomtänkta ledtrådar, men vissa grejer är lite för interna för att det ska vara kul för andra.
Nåväl! Vi får se om listan dyker upp i ett senare inlägg!

 

Sålänge tänkte jag skriva upp allt annat jag fått på min allderles egna dag!

En iPhone (hade inte ens önskat mig det, men blev skitglad!)

Pengar

Presentkort på bland annat Vila, Ur&Penn, 5 sinnen och Gina Tricot.

Nagelgrejer

Parfym x2

Hårprodukter

 

 

Btw, William äger.


Kommentera gärna
Postat av: Kristoffer Sondell

Jamen det är så charmigt som det kan bli!!



& ja. William äger

2010-04-19 @ 22:16:59
URL: http://krillesondell.blogg.se/
Postat av: Lovisa

GRATTIS IGEN!!!!!



Hihi, menade inte att tjata, bara att de va första gången jag bakade något som blev lyckat, tihi

2010-04-19 @ 22:18:05
Postat av: Emma

Lovisa: HIHI, jag vet! Menade inte att du tjatade!



GULLIGT GULLIGT

2010-04-19 @ 22:35:05
URL: http://emzofc.blogg.se/
Postat av: Katrin

Grattis :)



Det finns texter. Men nuförtiden skriver jag inte så mycket. Det handlar nog om att tro på sig själv och det har brustit. Ju mer jag försöker skriva desto mindre blir det. Som tur är så är jag duktig på annat.



Men det värmer. tack. :)

2010-04-19 @ 23:11:19
URL: http://ienormtristess.blogspot.com
Postat av: Elin

grattis i lite efterskott ;)

2010-04-20 @ 21:59:38
URL: http://eluw.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin