Jag är inte död!

Nejdå, jag är inte död.

Min dator har lyckats bli infekterad utav virus. Woho! Precis vad jag behövde. Jag är sur som ett bi och får nöja mig med pappas bärbara sålänge (utan photoshop, snyft).

Men livet rullar på, trots detta lilla missöde! Skolan funkar, och jag och Göran har kul som vanligt, och lyckas alltid få oss minst ett gapflabb om dagen.

Ni som känner mig vet att jag kan börja prata om helt ointressanta saker när jag är trött, och jag har verkligen ingen humor då heller. Idag, tex., så satt jag och drog lite smått rasistiska skämt på NO:n. (Och nej, for the love of god, jag är inte rasist.) Jag sa lite halv-smarta saker som; "Fan, en nyfödd mörkhyad bebis måste ju se ut som en bajskorv. Tänk om man är osäker på vilket hål den kom ut ifrån." Jag vill ännu en gång påpeka att jag inte är rasist eller liknande, jag är bara väldigt dum när jag är trött.
Sedan kläcker Martina denna helkäcka kommentar; "När jag var liten bodde det en dvärg på våran gata. Jag brukade sitta i trappan och kolla ut genom fönstret när han gick förbi, sedan brukade jag skratta."
..och jag kunde inte sluta skratta.



Lördagen var den roligaste på länge! Den tillbringades hemma hos min kära muppie, Rebecca Hemmingsson. (Görans tvillingsyster, hoho.) Jag, Kajsa, Olivia, Hanna, Ebba och Becca hade väldigt mysigt, då vi åt tacos och kollade på "Den gröna milen". (Som jag för övrigt har sett tre gånger innan, och trots detta är den fortfarande lika bra så fort jag ser den.)


När alla hade gått hem låg jag och Rebecca och hade fruktansvärt roligt åt allt och ingenting. Bland annat kommenterade jag hennes lilla glugg mellan tänderna; "Du.. du har någonting mellan tänderna.. eller.. vänta.. du har INGENTING mellan tänderna!"


Detta skrattade vi hysteriskt åt ett tag. Sedan satt vi och hade trevligt med Martina och hennes loverboi Viktor. (Sanningen är den att jag och Rebecca vägrade lämna TV-rummet som dom ville åt, och Martina spelade trevligt fast jag är säker på att hon ville döda både mig och Becca.) Viktor måste helt seriöst tycka att både jag och Becca är helt dumma i huvudet, men vi hade i alla fall jävligt roligt hon och jag. Efter ungefär en timme la vi oss, (jag och Becca) och blev båda plötsligt väldigt seriösa, eftersom vi hade börjat tänka på en sak som oroade oss båda. Kan dock inte avslöja vad det var. Vi var mitt uppe i en diskussion, när båda plötsligt vände sig om, utan ett ljud, och somnade.


Ja, och idag har jag varit på a6 med mami och handlad en ny tröja, väska och ett par nya stövlar. Tack mami, jag älskar dig! Sedan har jag skrivit en uppsats till musiken, och pluggat matte.


Nu måste jag dock sova om jag ska orka upp imorgon. Hoppas ni orkade läsa! Ha det bra. /Emma.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin