Vårväder och glass vid Statoil

Stan med Evelina och BR idag! Det var sjukt mysigt!
Vi åt på Åhléns och kollade på kläder. Hittade så jäkla mycket snyggt, men självklart har jag inga pengar. Ska fixa mitt hår på tisdag och alla pengar går till det, etfersom jag ska sätta i löshår. (Clips denna gången.)
Så, tråkigt att inte ha några pengar som sagt. Eve hade glömt sina hemma, men fick låna 100 kr av BR till att köpa ett jättefint linne från Lagos, och BR köpte en skiiitsnygg tröja från JC och ett par shorts från H&M. Är så avundsjuk på dem, de är snygga i precis allt.
Vi bestämde oss för att gå till piren och köpa dricka som vi skulle ha på vägen hem. Det är en bit för alla tre, och det var så jäkla varmt. Men de tog inte kort där, och vi orkade inte ta ut kontanter, så vi gick till Statoil istället, eftersom det ligger på vägen hem.
 Vädret är ju helt fantastiskt! Sol och helt vindstilla, trots att vi gick precis vid Vättern. Vi stannade flera gånger och kommenterade hur vackert det var, sedan började vi skratta åt oss själva eftersom vi tyckte vi lät som små tanter.
Jönköping må vara en tråkig stad på hösten och vintern, men det är verkligen vackert här på våren och sommaren, det måste jag erkänna.
 Jag och BR köpte varsin glass (Evelina hade som sagt glömt sina pengar hemma) och jag köpte också en Pepsi max som Evelina och BR drack upp på två röda sekunder. Så fort BR hade ätit upp sin glass sa hon att hon var tvungen att gå hem, eftersom hon skulle ut med hunden. Och Evelina var tvungen att gå hem för att hon skulle städa hela huset. Jag bönade och bad att de skulle vänta fem minuter till, då min buss skulle gå om 15 min. Och eftersom jag har världens bästa övertalningsförmåga, så stannade dom faktiskt. "Värst är när du gör hundögonen, Emma! Det går bara inte att säga emot då."
 
De gick och jag tog bussen hem. Det första jag gjorde var att slänga av mig kläderna och ta en svalkande dusch. Nu luktar jag jättegott och mitt humör är ytterligare lite bättre.

Får se om jag går ut och fotar nu!

Hej.



Kommentera gärna
Postat av: Julia/BR

bra dag! :D:D <3

2009-05-08 @ 18:38:28

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin