En dag på jobbet

Det är helt sjukt vad trött jag är, och både kropp och huvud värker som bara den.
Nejdå, jag har inte blivit nertrampar av hundra skenande hästar, och nej, jag har inte fått ett piano över mig.
Jag har jobbat.
Började klockan 08 i morse och slutade vid 15. Hann väl med ungefär 15 trapphus, och det är fanimej jobbigare än det låter.
Dessutom höll jag på att dö när jag insåg att det inte var 6-4 hus vi skulle städa (5 trapphus i varje, 7 våningar), utan 64 hus. Halle-fucking-lujah. Och vi hann alltså med typ 5-6 hus idag. Seriöst, hur i helvete ska vi klara 64 på bara tre dagar? Det går ju inte.
Jaja, imorgon blir det till att gå upp vid 07 och förmodligen jobba ända fram till 16. Fyfan, rent ut sagt.
Men vad gör man inte för lite pengar?

Anyhow, sitter och färgar mitt hår eftesom mami var söt och köpte hem färg. Inget speciellt, bara en brun färg, men det är ändå skönt med lite "påfyllning".
Resten av kvällen ska det städas och promeneras med den håriga lilla saken som ligger vid mina fötter, trots att jag varken har lust eller ork. Vill egentligen inget hellre än att ta en alvedon och lägga mig för att sova.
Blöh.
Klago-Emma.

Kommentera gärna
Postat av: milla

Jag hoppas det är mycket pengar, annars låter det inte värt det ;o

2009-12-29 @ 13:29:48
URL: http://fleurdecassis.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin